Nieuwe Hyundai i10 verbreekt alle records
(4/28/2008)
De nieuwe Hyundai i10 is een geweldig verkoopsucces. In de tien weken
dat de nieuwe compacte auto van Hyundai nu leverbaar is, verkochten de
Hyundai-dealerbedrijven in Nederland maar liefst 3.003 exemplaren van
de Hyundai i10. Met deze uitstekende ârapportcijfersâ solliciteert de
nieuwe Hyundai i10 nadrukkelijk naar de positie van het bestverkopende
model in zijn klasse.
Volgens Managing Director Hans Kwaad van Hyundai-importeur Greenib Car
b.v. is de nieuwe Hyundai i10 hard op weg om uit te groeien tot de
succesvolste Hyundai ooit. âWij hebben in het verleden al enorm veel
succes gehad met verkooptoppers als bijvoorbeeld de Hyundai Atos, de
Hyundai Getz en de Hyundai Tucson, die met vijf- tot zesduizend
eenheden voor een belangrijk deel hebben bijgedragen aan het succes
van Hyundai in Nederland. De nieuwe Hyundai i10 is nóg populairder.
Vorig jaar verkochten we nog ruim 4.000 modellen van de Hyundai Atos.
Het zou kunnen dat we dit aantal met de nieuwe Hyundai i10 in 2008
zelfs verdubbelen.â
De Hyundai i10 werd op 18 februari 2008 op de Nederlandse markt
geïntroduceerd als opvolger van de Hyundai Atos. De nieuwe Hyundai
i10 onderscheidt zich ten opzichte van de Hyundai Atos door een
volledig nieuw design. Doordat de breedte met maar liefst zeven
centimeter is toegenomen, ziet de Hyundai i10 er niet alleen beter
uit, maar biedt hij ook meer comfort. Daarnaast is de auto goedgekeurd
voor het vervoer van vijf personen. De geïntegreerde radio/mp3-speler
draagt bij aan de verhoging van het gebruiksgemak van de nieuwe
Hyundai i10. âDe Hyundai i10 oogt niet alleen dynamischer, maar is een
nóg vlottere auto dan de Atosâ, vervolgt Hans Kwaad.
Behalve het nieuwe design, het ruime interieur, de aansprekende
prestaties van de viercilinder 1.1i benzinemotor (gemiddeld
gecombineerd verbruik 1 liter brandstof op 20 kilometer volgens
ECE-norm) en de lage CO2-uitstoot van 119 gr/km, spreekt ook de
concurrerende prijs van de Hyundai i10 (vanaf ⬠7.995,-) zeer tot de
verbeelding. âToen we de auto voor het eerst zagen op de Autosalon van
Bologna in december vorig jaar, wisten we dat we een succesnummer in
handen haddenâ, zegt Hans Kwaad. âDe eerste week verkochten we 500
exemplaren van de Hyundai i10. De week daarop zelfs nog meer. In de
tien weken dat de Hyundai i10 nu op de markt is, halen we een
gemiddelde verkoop van 300 eenheden per week. Dat is een fantastisch
resultaat.â
De Hyundai i10 wordt in Nederland zelfs zo goed verkocht, dat de
fabriek de Nederlandse importeur voorrang geeft met nieuwe leveringen.
Hans Kwaad: âWe hebben na tien weken 3.003 autoâs verkocht. Ruim de
helft hiervan is al afgeleverd. Het andere deel volgt in de komende
weken. Doordat de nieuwe bestellingen spoedig worden geleverd, kunnen
we de wachttijden minimaal houden. Het succes van de Hyundai i10 heeft
bovendien een aardig bijeffect: doordat het spotlicht op deze auto
staat, krijgen vanzelfsprekend onze andere Hyundai-modellen nog meer
aandacht.â
AutoRai