AutoRai

Nieuwe Hyundai i10 verbreekt alle records

(4/28/2008)
De nieuwe Hyundai i10 is een geweldig verkoopsucces. In de tien weken dat de nieuwe compacte auto van Hyundai nu leverbaar is, verkochten de Hyundai-dealerbedrijven in Nederland maar liefst 3.003 exemplaren van de Hyundai i10. Met deze uitstekende ârapportcijfersâ solliciteert de nieuwe Hyundai i10 nadrukkelijk naar de positie van het bestverkopende model in zijn klasse.

Volgens Managing Director Hans Kwaad van Hyundai-importeur Greenib Car b.v. is de nieuwe Hyundai i10 hard op weg om uit te groeien tot de succesvolste Hyundai ooit. âWij hebben in het verleden al enorm veel succes gehad met verkooptoppers als bijvoorbeeld de Hyundai Atos, de Hyundai Getz en de Hyundai Tucson, die met vijf- tot zesduizend eenheden voor een belangrijk deel hebben bijgedragen aan het succes van Hyundai in Nederland. De nieuwe Hyundai i10 is nóg populairder. Vorig jaar verkochten we nog ruim 4.000 modellen van de Hyundai Atos. Het zou kunnen dat we dit aantal met de nieuwe Hyundai i10 in 2008 zelfs verdubbelen.â

De Hyundai i10 werd op 18 februari 2008 op de Nederlandse markt geïntroduceerd als opvolger van de Hyundai Atos. De nieuwe Hyundai i10 onderscheidt zich ten opzichte van de Hyundai Atos door een volledig nieuw design. Doordat de breedte met maar liefst zeven centimeter is toegenomen, ziet de Hyundai i10 er niet alleen beter uit, maar biedt hij ook meer comfort. Daarnaast is de auto goedgekeurd voor het vervoer van vijf personen. De geïntegreerde radio/mp3-speler draagt bij aan de verhoging van het gebruiksgemak van de nieuwe Hyundai i10. âDe Hyundai i10 oogt niet alleen dynamischer, maar is een nóg vlottere auto dan de Atosâ, vervolgt Hans Kwaad.

Behalve het nieuwe design, het ruime interieur, de aansprekende prestaties van de viercilinder 1.1i benzinemotor (gemiddeld gecombineerd verbruik 1 liter brandstof op 20 kilometer volgens ECE-norm) en de lage CO2-uitstoot van 119 gr/km, spreekt ook de concurrerende prijs van de Hyundai i10 (vanaf ⬠7.995,-) zeer tot de verbeelding. âToen we de auto voor het eerst zagen op de Autosalon van Bologna in december vorig jaar, wisten we dat we een succesnummer in handen haddenâ, zegt Hans Kwaad. âDe eerste week verkochten we 500 exemplaren van de Hyundai i10. De week daarop zelfs nog meer. In de tien weken dat de Hyundai i10 nu op de markt is, halen we een gemiddelde verkoop van 300 eenheden per week. Dat is een fantastisch resultaat.â

De Hyundai i10 wordt in Nederland zelfs zo goed verkocht, dat de fabriek de Nederlandse importeur voorrang geeft met nieuwe leveringen. Hans Kwaad: âWe hebben na tien weken 3.003 autoâs verkocht. Ruim de helft hiervan is al afgeleverd. Het andere deel volgt in de komende weken. Doordat de nieuwe bestellingen spoedig worden geleverd, kunnen we de wachttijden minimaal houden. Het succes van de Hyundai i10 heeft bovendien een aardig bijeffect: doordat het spotlicht op deze auto staat, krijgen vanzelfsprekend onze andere Hyundai-modellen nog meer aandacht.â