AutoRai

Opel opnieuw meest vertrouwde merk

(4/28/2008)
Volgens Readers Digest is Opel opnieuw het meest vertrouwde automerk van Nederland. Dit blijkt uit het European Trusted Brands-onderzoek van Readers Digest dat alweer voor het achtste achtereenvolgende jaar is verricht.

Bij het European Trusted Brands-onderzoek wordt het vertrouwen van de consument in een merk gemeten. Er zijn 35 categorieën. In de categorie Auto werd Opel nummer 1 in Nederland, vóór Toyota en Volkswagen. Het vertrouwen in het automerk wordt niet alleen uitgesproken voor de autoâs die Opel produceert, ook de totale merkbeleving scoort hoog.

Vorig jaar eindigde Opel eveneens op de eerste plaats in het jaarlijkse European Trusted Brands-onderzoek. âToen noemde veertien procent van de ondervraagden Opel als meest betrouwbare merkâ, aldus Stephan Hinneman, Marketing Manager voor Opel in Nederland. âDit jaar scoort Opel met dertien procent vrijwel net zo hoog. Vanzelfsprekend zijn we blij met de prolongatie van de eerste plaats. Het onderzoek toont aan dat criteria als âwaar voor je geldâ, âkwaliteit van het productâ en âimago van het merkâ veel vertrouwen wekken bij Nederlanders.â

Het European Trusted Brands-onderzoek van Readers Digest is sinds 2001 elk jaar uitgevoerd. Het onderzoek werd gehouden onder 25 duizend consumenten in zestien Europese landen. In Nederland namen bijna twaalfhonderd consumenten deel. Volgens de onderzoekers bevestigen de resultaten dat Nederlanders stabiele en nuchtere consumenten zijn. Bij autoâs speelt de reputatie de belangrijkste rol om het consumentenvertrouwen te winnen, stelt het rapport.