Opel opnieuw meest vertrouwde merk
(4/28/2008)
Volgens Readers Digest is Opel opnieuw het meest vertrouwde automerk
van Nederland. Dit blijkt uit het European Trusted Brands-onderzoek
van Readers Digest dat alweer voor het achtste achtereenvolgende jaar
is verricht.
Bij het European Trusted Brands-onderzoek wordt het vertrouwen van de
consument in een merk gemeten. Er zijn 35 categorieën. In de
categorie Auto werd Opel nummer 1 in Nederland, vóór Toyota en
Volkswagen. Het vertrouwen in het automerk wordt niet alleen
uitgesproken voor de autoâs die Opel produceert, ook de totale
merkbeleving scoort hoog.
Vorig jaar eindigde Opel eveneens op de eerste plaats in het
jaarlijkse European Trusted Brands-onderzoek. âToen noemde veertien
procent van de ondervraagden Opel als meest betrouwbare merkâ, aldus
Stephan Hinneman, Marketing Manager voor Opel in Nederland. âDit jaar
scoort Opel met dertien procent vrijwel net zo hoog. Vanzelfsprekend
zijn we blij met de prolongatie van de eerste plaats. Het onderzoek
toont aan dat criteria als âwaar voor je geldâ, âkwaliteit van het
productâ en âimago van het merkâ veel vertrouwen wekken bij
Nederlanders.â
Het European Trusted Brands-onderzoek van Readers Digest is sinds 2001
elk jaar uitgevoerd. Het onderzoek werd gehouden onder 25 duizend
consumenten in zestien Europese landen. In Nederland namen bijna
twaalfhonderd consumenten deel. Volgens de onderzoekers bevestigen de
resultaten dat Nederlanders stabiele en nuchtere consumenten zijn. Bij
autoâs speelt de reputatie de belangrijkste rol om het
consumentenvertrouwen te winnen, stelt het rapport.
AutoRai