Gemeente Zoetermeer

Klantmanager van het jaar werkt in Zoetermeer

Bianca Goudriaan van de gemeente Zoetermeer is unaniem verkozen tot klantmanager van het jaar. Tijdens de Nationale Klantmanagementdag te IJsselstein is Bianca Goudriaan als beste verkozen door een driekoppige jury, bestaande uit de algemeen directeur van de Dienst Werk en Inkomen te Amsterdam, het hoofd Sociale Zaken van Utrecht en de directeur Intergemeentelijke Sociale Dienst Bollenstreek. De Zoetermeerse klantmanager won door haar betrokkenheid, klantgerichtheid en enthousiasme, gekoppeld aan een hoog uitstroomresultaat. Bianca ontving een fraai kunstwerk en gaat op werkbezoek naar een innovatieve Sociale Dienst in Denemarken. Bianca reageerde enthousiast en bedankte haar collega's: "Ik ben ontzettend blij met deze prijs! Ook mijn teamgenoten hebben dit mede mogelijk gemaakt".

"De dienstverlening aan moeilijk bemiddelbare klanten is bij Bianca in zeer goede handen. Zij motiveert de klanten en overtuigt ze dat werken leuk is. Iedereen gaat tevreden de spreekkamer uit, meestal met een lach," verklaart Betty Talstra, afdelingshoofd Werk Zorg en Inkomen: "Bianca heeft het perfecte evenwicht gevonden tussen doelmatigheid en rechtmatigheid. Naar klanten toe is Bianca daadkrachtig, doortastend en concreet. Ze maakt duidelijke afspraken en ziet voor iedereen kansen en mogelijkheden. Deze professionele houding is een goed voorbeeld van hoe wij onze dienstverlening neerzetten. Verder is Bianca zeer sociaal en altijd bereid haar collega's te ondersteunen."

Klantmanager van het jaar

Dit jaar is de klantmanager van het jaar voor de derde keer gekozen. Het initiatief komt van Keyzen, een opleidingsinstituut voor klantmanagers. Op de Nationale Klantmanagementdag wisselen rond de 400 klantmanagers hun kennis en ervaringen uit. De prijs is in het leven geroepen om de waardering voor deze professionals te tonen.