Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
Maatschappelijk verantwoord overwerken voor het goede doel

Obvion houdt 'kantoormarathon' met personeel

Heerlen, 25 april - Het personeel van Obvion gaat vrijdag maatschappelijk verantwoord overwerken voor het goede doel, tijdens een 24 uur durende kantoormarathon. De opbrengst uit het overwerkpercentage wordt aan het eind van de kantoormarathon aangeboden aan de Hoenderloo Groep. Dit is een van de doelen waar de medewerkers en tussenpersonen van Obvion zich regelmatig vrijwillig voor inzetten.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen houdt voor Obvion meer in dan het aanbieden van eerlijke hypotheekproducten. De eigentijdse hypotheekverstrekker heeft aanvullend op haar productbeleid ook een sterke betrokkenheid bij een aantal goede doelen. Opvallend is dat het personeel van Obvion altijd erg betrokken is bij de acties. Directeur John Smulders: "Meedoen aan de kantoormarathon is vrijwillig, maar er is veel animo onder de medewerkers. Zo'n 100 medewerkers hebben zich aangemeld om vandaag maatschappelijk verantwoord over te werken voor het goede doel. Ik ben er van overtuigd dat dit een succes wordt, zowel voor de teamspirit als voor de Hoenderloo Groep."

Ploegendienst
Om de werklast tijdens de kantoormarathon te verdelen, gaan de medewerkers in teamverband afwisselend aan de slag. Ze kunnen kiezen uit een dienst van 08.00 tot 20.00 uur, of twee diensten van 08.00 - 16.00 uur en daarna van 24.00 tot 08.00 uur. Als afsluiting gaan de nachtbrakers met zijn allen ontbijten. Tijdens de marathon wordt niet alleen gewerkt. Een aantal collega's gaat de auto's van de overwerkers wassen, op de parkeerplaats van Obvion. Ook worden de ongeveer 50 deelnemers aan de nachtetappe tijdens hun werk verrast door een 'legendarische mystery guest'.

Steuntje in de rug
David Plantaz, medewerker acceptatie, is een van de organisatoren van de actie. David: "Waarom ik meedoe? Mijn auto is echt heel vies. Nee hoor, ik had eigenlijk een volleybalwedstrijd vanavond, maar ze moeten nu maar een andere spelverdeler zoeken. Vrijwilligerswerk is lastig als je een fulltime baan hebt, maar ik vind dat wel belangrijk. Op deze manier snijdt het mes aan twee kanten. Bovendien doen we dit samen, dat geeft een hoop arbeidsvitaminen tijdens zo'n lange werkdag. Een extra steuntje in de rug komt van onze aangesloten tussenpersonen, die hun steentje bijdragen met een vrijwillige gift. Ik ben ontzettend benieuwd hoeveel dit gaat opleveren voor de Hoenderloo Groep."

Hoenderloo Groep
De Hoenderloo Groep zet zich in voor de verbetering van de leefomgeving van ongeveer 400 jongeren tussen de tien en achttien jaar, die om welke reden dan ook niet meer thuis kunnen wonen. De Hoenderloo Groep zorgt er voor dat deze kinderen op den duur zelfstandig, thuis, of bij een pleeggezin kunnen wonen. Obvion sloot in 2007 een driejarig convenant met de Groep. De samenwerking begon tijdens de relatiedagen van Obvion, een evenement waarbij medewerkers van de hypotheekverstrekker samen met een groot aantal aaneengesloten tussenpersonen aan een jongerenboerderij voor de Hoenderloo Groep bouwden. Ook de recente spaarhypothekenactie van Obvion, in samenwerking met Fortis ASR en Interpolis, kwam ten gunste van de Hoenderloo Groep en de Ronald McDonald Kindervallei in Valkenburg. Het resultaat van de actie was overweldigend, beide goede doelen ontvingen dinsdag 22 april jl. samen een cheque van maar liefst ¤120.000. Met de kantoormarathon hoopt Obvion opnieuw een leuk bedrag op te halen.

Over Obvion
Obvion (www.obvion.nl) is een eigentijds hypotheekbedrijf dat samen met de beste tussenpersonen verantwoorde hypotheken verstrekt, en daarbij de beste service biedt. Het belang van consument en maatschappij staan voorop. Obvion opereert vanuit Heerlen en richt zich met 375 enthousiaste medewerkers uitsluitend op de markt van onafhankelijke tussenpersonen. Dat doet Obvion, voortgekomen uit een samenwerkingsverband van Rabobank en ABP, met een filosofie die gebaseerd is op zes pijlers: open & eerlijk, onafhankelijk, snel & flexibel, professioneel, betrouwbaar en persoonlijke aandacht.

NOOT VOOR DE REDACTIE EN