NH Hoteles meldt 11 % groei in eerste kwartaal 2008 en is uiterst positief over voortgang ambitieus groeiplan
25/04/2008 12:31
PR Newswire
MADRID, April 25 /PRNewswire/ --
- Positieve trend zichtbaar in omzet én RevPAR (Revenue Per Available
Room) in de Benelux, Oostenrijk, Zwitserland en andere Europese landen.
- In de 68 weken na publicatie van het ambitieuze groeiplan (Expansion
Plan 2007-2009) van NH Hoteles heeft NH Hoteles 7.743 hotelkamers in 45
hotels aan haar portfolio toegevoegd. Dit is in lijn met de doelstellingen.
Een stijging van 11% in hotelomzet in het eerste kwartaal van 2008 toont
aan dat NH Hoteles het ook dit jaar weer goed doet. Met een totale omzet van
EUR 324.4M is dit 2% meer dan het 1ste kwartaal vorig jaar. De Business Unit
Benelux, UK, France & Afrika heeft het zeer goed gedaan met een resultaat van
+ 13,7%. Ook landen als Oostenrijk, Zwitserland, Hongarije en Roemenië met
+15% scoren goed. De bezettingsgraad in deze 2 Business Units zijn voor een
groot deel de reden van de goede resultaten. Met de excellente groeitrend van
de steden Brussel en Wenen voorop.
In Italië tonen de hotels een goede stijging van 2,6% in RevPAR. Dit
geeft - ondanks de verkiezingen in het 1ste kwartaal - weer hoe de al
volledig geïntegreerde overnames van begin 2007 (Jolly Hotels & Framon
Hotels) presteren. De hotels in Milaan leveren een grote bijdrage aan deze
groei.
De Business Unit Spanje heeft een gematigde groei van 1.2% dit wordt
toegewezen aan de aankomende verkiezingen. In Latijns Amerika drukt de
negatieve ontwikkeling van de lokale munteenheden op de resultaten vanuit de
eigen markten in Mexico and Argentinië. Noemenswaardig is de groei in
bezettingsgraad van +4,1%
2008 2007 %VAR
Spain & Portugal 95.59 94.43 1.2%
Netherlands & Belgium 83.89 73.75 13.7%
Germany 57.17 52.43 9.0%
Switz.,Aust.,Hun. & Rom. 14.58 12.68 15.0%
Latin America 20.31 17.91 13.4%
Italy 48.70 37.35 30.4%
Room revenues 320.24 288.55 11.0%
Relevant Non-Recurring 0.08 18.94 -99.6
Real estate sales 4.16 10.89 -61.8
TOTAL REVENUE 324.48 3 18.38 1.9
Ontwikkelingen ten aanzien van het 'Expansion Plan 2007-2009' -
18,000 rooms
In de 68 weken na publicatie van het ambitieuze groeiplan van NH
Hoteles heeft NH Hoteles 7.743 hotelkamers in 45 hotels aan haar portfolio
toegevoegd. Dit is volledig in lijn met de gestelde doelstellingen.
In onderstaande tabel is de geografische ontwikkeling sinds
januari 2007 weergegeven.
- 55% in Centraal en Oost Europa: Duitsland, Nederland, France,
Zwitserland, Oostenrijk, Tsjechië
- 30% in Zuid Europa: Spanje en Italië
- 15% in Latijns Amerika en ander landen
Getekende hotelprojecten tussen 1 januari en 21 april 2008:
Projects City Contract # Rooms Opening
1 San Sebastiàn de los Reyes Leased 120 2010
2 Lejona, Vizcaya Management 125 2009
3 La Laguna, Tenerife Management 105 2009
4 Buenos Aires, Argentina 50% Owned 185 2008
5 Madrid, Spain (Extension) Leased 15 2010
6 Olomouc, Czech Republic Management 136 2009
7 Dresden, Germany Leased 235 2010
8 Gerona, Spain Leased 115 2010
9 Rotterdam Leased with 280 2012
Call Option
Projects City Contract # Rooms Opening
10 Nunspeet, Holland Owned 117 2008
11 Madrid Leased 114 2008
12 México (Extension p. Vallarta) Management 194 2008
13 México (Extension Cancun) Management 104 2008
14 Bussum, Holanda (Extension) 56% Owned 42 2009
Total New Openings 1887
OVER NH HOTELES
NH Hoteles (http://www.nh-hotels.com) is de derde keten van
zakenhotels in Europa. NH Hoteles heeft 343 hotels met 50.570 hotelkamers in
22 landen in Europa, Amerika and Afrika. NH Hoteles heeft momenteel 50 nieuwe
hotelprojecten in ontwikkeling met ruim 9,000 nieuwe kamers.
NH Hoteles staat bekend om haar service en hotelfaciliteiten,
ontworpen met aandacht voor decor en comfort. NH hotels bieden de meest
geavanceerde technologie, ontwikkeld om de communicatie van de gast zowel
zakelijk als privé zo goed mogelijk te faciliteren.
Restaurants vormen een andere prioriteit bij NH Hoteles, ze
bieden de gast uitstekende kwaliteit. De bekende restaurateur en chef-kok
Ferran Adriá, 'schepper' van of El Bulli restaurant is een
samenwerkingsverband met NH aangegaan. Samen worden nieuwe concepten
ontwikkeld en geïntroduceerd, zoals 'nhube', vernieuwende ruimtes in de
hotelsector die een combinatie van eten, vrije tijd en rust bieden voor de
gast, en 'Fast Good'.
NH Hoteles is een verantwoordelijke onderneming in de toeristische industrie.
De hotelketen biedt hotel services die anticiperen op de huidige en
toekomstige behoeften van haar interne en externe stakeholders (Medewerkers,
Klanten, Gasten, Aandeelhouders, Leveranciers, Omgeving etc.). NH Hoteles is
listed on the Stock Exchange of Madrid.
Voor meer informatie / Interviews / Beeldmateriaal: Marieke van der Linden, Communications & Public Relations Manager, NH Hoteles Netherlands, Belgium, UK, France & Africa, Tel: +31-35-6-299-299, Mobile: +31-6-21-28-05-17, Email: m.linden@nh-hotels.com