Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Spaarhypothekenactie Obvion levert 120.000 euro op voor goede doelen
Wie spaart, die schenkt wat
Valkenburg, 23 april - Het Ronald McDonald Kinderfonds en de Hoenderloo Groep ontvingen dinsdag in Valkenburg een cheque van 120.000 euro uit handen van Douwe Dijkstra, adjunct-directeur van Obvion. Het bedrag is in ruim drie maanden gespaard door de aangesloten tussenpersonen, tijdens een landelijke spaarhypothekenactie van Obvion in samenwerking met Interpolis en Fortis ASR. Voor elke ondertekende offerte van een Spaarhypotheek of een SpaarGaranthypotheek van Obvion ging 50 euro naar het goede doel.
Met de landelijke actie wil de hypotheekverstrekker haar maatschappelijke betrokkenheid benadrukken. "We hebben gekozen voor een actie met draagvlak in de maatschappij. Vanuit het hart van onze eigen organisatie, maar ook breder gedragen: door de consument, onze verzekeringspartners Interpolis en Fortis ASR en de ruim 1.300 tussenpersonen waarmee wij samenwerken", aldus Douwe Dijkstra. Naast het geld voor de twee goede doelen, gaf Obvion haar klanten met een extra gift de mogelijkheid om zelf een goed doel uit te kiezen. Dijkstra: "We wisten van tevoren aan wie wij het geld wilden schenken, maar we wilden onze klanten ook zelf laten kiezen. Daarom gaven we als aanvulling op de spaaractie aan alle mensen die een Spaar- of SpaarGaranthypotheek afsloten een zogenoemde 'DoeGoed Pluim' ter waarde van 35 euro. Dit bedrag mochten zij besteden aan een goed doel naar keuze. Het leuke aan de actie is dat iedereen er een goed gevoel aan overhoudt. De klant sluit via de tussenpersonen bij ons een hypotheek af met kwalitatief goede voorwaarden en een goed verzekeringsproduct, en we dragen vervolgens allemaal bij aan een aantal goede doelen."
Kindervallei
De beide goede doelen waren bijzonder verrast met het resultaat van de spaarhypothekenactie van Obvion. Het Ronald McDonald Kinderfonds, dat met Ronald McDonald Huizen en projecten een helpende hand biedt aan gezinnen met een ziek of gehandicapt kind, sprak uit naam van voorlichtster Femke Bruggeman: "We zijn erg blij met de schenking. Het is een mooi bedrag dat Obvion op een inventieve manier bijeengespaard heeft, samen met de tussenpersonen en hun klanten. We dragen dit soort initiatieven dan ook een warm hart toe." Het bedrag zal worden besteed aan Ronald McDonald Kindervallei in Valkenburg aan de Geul. Dit sprookjesachtige huis is een initiatief van Stichting Revalidatie Limburg (SRL) en de Stichting Ronald McDonald Kinderfonds. Het is speciaal gebouwd om een ontspannen verblijf te bieden voor gezinnen met een gehandicapt kind. In de Kindervallei kunnen zij in een kleurrijke, en vooral huiselijke omgeving vakantie vieren.
Kantoormarathon
Ook de Hoenderloo Groep was erg verheugd over de gift. De Groep helpt ongeveer 400 jongeren tussen de tien en achttien jaar die om welke reden dan ook niet meer thuis kunnen wonen. Zij zorgen er voor dat deze kinderen op den duur zelfstandig, thuis of bij een pleeggezin kunnen wonen. Directeur Herman Geerdink: "Met het geld kunnen we voor en met de jeugd ontzettend veel leuke, maar vooral zinvolle dingen doen. Ik ben helemaal verrast door de hoogte van het bedrag. Dit hadden wij niet verwacht!" De Hoenderloo Groep is een goede bekende van de Obvion. Vorig jaar bouwde de verantwoorde hypotheekverstrekker uit Heerlen samen met de aaneengesloten tussenpersonen mee aan een jongerenboerderij voor de Hoenderloo Groep. Toen werd besloten om een vervolg te geven aan de succesvolle actie. Eind deze week volgt zelfs een heuse 'Kantoormarathon'. Medewerkers van Obvion in Heerlen gaan vrijdag gezamenlijk een nacht doorwerken voor het goede doel. Het geld dat zij overhouden aan de overuren komt wederom ten goede van de Hoenderloo Groep.
Over Obvion
Obvion (www.obvion.nl) is een eigentijds hypotheekbedrijf dat samen met de beste tussenpersonen verantwoorde hypotheken verstrekt, en daarbij de beste service biedt. Het belang van consument en maatschappij staan voorop. Obvion opereert vanuit Heerlen en richt zich met 375 enthousiaste medewerkers uitsluitend op de markt van onafhankelijke tussenpersonen. Dat doet Obvion, voortgekomen uit een samenwerkingsverband van Rabobank en ABP, met een filosofie die gebaseerd is op zes pijlers: open & eerlijk, onafhankelijk, snel & flexibel, professioneel, betrouwbaar en persoonlijke aandacht.
NOOT VOOR DE REDACTIE EN