Arnhem bouwt verder aan Beste Binnenstad-campagne (22-04-2008)
De gemeente Arnhem bouwt de Beste Binnenstad-campagne dit en komend
jaar uit. Burgemeester en wethouders hebben 22 april besloten hiervoor
een bedrag van 185.000 euro uit te trekken. De campagne richt zich op
bezoekers uit de Randstad en uit de eigen regio, en op bezoekers van
attractieparken, recreanten en vakantiegangers die in Arnhem en
omgeving verblijven. Het doel is bezoekers te verleiden vaker en
langer naar Arnhem te komen en hun bezoek extra aantrekkelijk te maken
met speciale acties.
Zo afficheert de Beste Binnenstad van Nederland zich komende anderhalf
jaar o.a. op de websites van ANWB-Kampioen en Libelle, op de
regio-omroepen in Zuid-Holland, op TV Gelderland, op Gelderse
bushaltes, in De Gelderlander en de Duitse en Nederlandse
huis-aan-huisbladen in een straal tot 60 km rond Arnhem. Van 19 tot en
met 21 juni (en in een juniweekend in 2009) vindt Arnhem verrassend
gastvrij plaats: een evenement waarbij de binnenstad het toneel is van
een doorlopende presentatie van de creatieve ondernemers.
Arnhem is vorig jaar september voor de duur van twee jaar uitgeroepen
tot Beste Binnenstad van Nederland wegens het complete en knusse
karakter van de binnenstad met haar prettig verblijfsklimaat en
verscheidenheid aan winkel-, horeca en culturele aanbod. In 2007 heeft
de gemeente meteen 62 mille vrijgemaakt om de verkiezing tot Beste
Binnenstad breed uit te dragen: met een logo, een sticker op
winkelramen, op borden en banieren, in advertenties enzovoorts.
In 2008 en 2009 wordt de campagne, die ontwikkeld is door de gemeente
Arnhem, Stichting Binnenstadsmanagement Arnhem (SBA) en het Regionaal
Bureau voor Toerisme RBT-KAN, nog verder uitgebreid. .Zo zijn aan de
15 Arnhemse invalswegen afgelopen week borden geplaatst die de
bezoeker welkom in de Beste Binnenstad heten. Verder wordt de sfeer
van de Arnhemse binnenstad met haar bijzondere aanbod ingezet als
uitnodiging voor het funshoppen. De vijf Duitse bladen in de
grensstreek, uitgaans- en recreatie-media, huis-aan-huisbladen in
Gelderland, Overijssel en oost-Brabant, en de Spits plaatsen een
advertentie, de regionale omroepen in Gelderland en Zuid-Holland
brengen een spot. Voor de koopzondag komt er een speciale poster.
De Arnhem verrassend gastvrij-weekenden, rond de langste dag in 2008
en 2009, trakteren de bezoeker op bijzondere activiteiten op
verrassende locaties: bijvoorbeeld een muziekvoorstelling of
theateroptreden in het warenhuis, de presentatie van een modevormgever
in de beddenspeciaalzaak enz. Wie de hele winkelroute aflegt en een
speciale strippenkaart laat volstempelen, dingt mee naar een compleet
verzorgd verblijf in Arnhem. De Arnhemse horeca biedt het Happen en
stappen-arrangement: een complete aanbieding voor verblijf en uitgaan
in Arnhem.
Gemeente Arnhem