Ingezonden persbericht


Media Alert

Unisys demonstreert state-of-the-art Klanten Contact Centrum gebaseerd op Microsoft.NET-technologie UWV Klanten Contact Centrum eerste overheidsinstelling met prestigieuze COPC-certificering

Schiphol-Rijk, 22 april 2008 - Unisys Corporation (NYSE: UIS) demonstreert tijdens de Overheid & ICT beurs, van 22 tot en met 24 april, zijn klantcontact-oplossing zoals ontwikkeld voor het UWV Klanten Contact Centrum. De klantcontactarchitectuur, gebaseerd op Microsoft.NET-technologie, is als eerste binnen de publieke sector COPC gecertificeerd.

Het UWV, ontstaan na een fusie van vijf uitvoeringsinstellingen, wilde de dienstverlening naar clienten verbeteren en introduceerde om die reden de UWV Telefoon, een centraal telefoonnummer waar alle klanten van het UWV met hun vragen terecht kunnen. Unisys ontwierp een contactcentrum met een striktere scheiding tussen de taken van front- en back-office, volgend op de opdracht van het UWV om een flexibel klantregistratie- en trackingsysteem te ontwikkelen. Dit leidde tot een professionelere benadering van klanten door een sterk en efficiënt front-office. Tegelijkertijd is er door deze aanpak voor medewerkers in de back-office meer ruimte beschikbaar om die werkzaamheden uit te voeren die tot hun hoofdtaak behoren; het beoordelen van aanvragen voor uitkeringen. Deze technische oplossing zorgt ook voor betere beheerefficiency.

"UWV heeft Unisys gevraagd om een applicatie te bouwen die de verschillende databronnen van de organisatie blootlegt. Op basis van een al aanwezige referentiearchitectuur hebben wij met behulp van Microsoft.NET deze applicatie ontwikkeld. Hiermee konden we voordeel behalen van verregaande systeemintegratie tussen front- en backoffice, die binnen het Klanten Contact Centrum een samenhangend geheel moesten vormen. Het realiseren van deze koppeling was een enorme uitdaging. Wij hebben dit gerealiseerd door gebruik te maken van Microsoft.NET-technologie," zegt Fred Feijen, Client Account Executive bij Unisys Nederland en verantwoordelijk voor het UWV-project.

"De gebruikte oplossing werkt goed," zegt Greet Ritskes, directeur van het UWV Klanten Contact Centrum. "Het registratiesysteem is een state-of-the-art geïntegreerd systeem, die het voor onze medewerkers mogelijk maakt efficiënter te werken, en grotere databeschikbaarheid biedt die wordt verwerkt in verschillende databases. Wij zijn doorlopend bezig om de architectuur verder te verfijnen, want het is een complex systeem met veel gekoppelde databases. Wij zijn erg trots dat we als eerste overheidsinstelling in januari 2008 het prestigieuze COPC-certificaat in ontvangst hebben mogen nemen. Ons Klanten Contact Centrum is een goed voorbeeld voor verschillende sectoren binnen de overheid. Dankzij de iteratieve aanpak en het intensieve contact kan het UWV flexibel blijven en kunnen er nog steeds functionaliteiten toegevoegd worden naarmate de activiteiten van het UWV Klanten Contact Centrum zich verder uitbreiden."

Unisys demonstreert de oplossing zoals die in gebruik is in het UWV Klanten Contact Centrum tijdens de Overheid & ICT beurs in de Jaarbeurs in Utrecht, van dinsdag 22 april tot en met donderdag 24 april. Voor meer informatie over deze succesvolle samenwerking, kunt u terecht op de stand van Unisys, F054 in hal 10.

Over UWV
Het Uitvoeringsorgaan Werknemersverzekeringen is in 2002 ontstaan uit een fusie. Het UWV verzorgt de uitvoering van sociale verzekeringswetten zoals de WAO, WIA en de WW. Het klantenbestand bestaat uit bijna twee miljoen Nederlanders, die het UWV benaderen met uiteenlopende vragen. Daarvoor kunnen zij terecht bij één centraal telefoonnummer. Daarnaast houdt de front-office van het UWV op een aantal plaatsen kantoor, deels samen met CWI en de gemeentes, voor de bemiddeling bij het zoeken naar werk.

Over Unisys
Unisys is wereldwijd actief in IT-diensten en -oplossingen. We bieden consulting, systeemintegratie, outsourcing, IT-infrastructuren en servertechnologie. We zijn erin gespecialiseerd om klanten te helpen om informatie zo te gebruiken dat bedrijfsactiviteiten efficiënt en veilig zijn zodat bedrijfsdoelstellingen gerealiseerd kunnen worden. Onze consultants en specialisten helpen klanten om hun uitdagingen beter te begrijpen en meer visibiliteit te bieden in de bedrijfskritische verbanden tussen de verschillende activiteiten. Bezoek voor meer informatie www.unisys.nl.

###

Unisys is een geregistreerd handelsmerk van Unisys Corporation. Alle andere merken en producten waar hierin naar verwezen wordt, zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke eigenaren.



Ingezonden persbericht