Duits-Nederlandse Handelskamer
Epe 17.03.2008
DNHK helpt salesmanagers aan de slag in Duitsland
Het seminar Beter verkopen in Duitsland van de Nederlands-Duitse
Handelskamer (DNHK) op dinsdag 22 april 2008 vanaf 9 tot 17.30 uur in
Epe helpt Nederlandse salesmanagers in Duitsland hun producten beter
aan de man te brengen.
Nederlandse salesmanagers worden in Duitsland vaak met problemen
geconfronteerd die haast onoplosbaar lijken, stelt Marlies Komorowski
van de DNHK vast. Bij het analyseren van klantbehoeften is het van
groot belang om oog te hebben voor culturele verschillen. Wie de
wensen van de klant goed analyseert, vergroot zijn kansen op succes in
Duitsland, legt Komorowski uit.
Het doel van deze workshop is professionalisering van de vaardigheden
van de deelnemers bij het uitvoeren van behoefteonderzoek. In de
workshop komen verschillende vraagstukken en situaties aan bod die
rechtstreeks de beroepspraktijk reflecteren. Met de inzet van een
acteur wordt de dagelijkse realiteit zo goed mogelijk benaderd. Na de
workshop zijn de deelnemers zich bewust van hun eigen
communicatiestijl en hebben zij kennis van doelgerichte
communicatietechnieken. Op de cultuurverschillen tussen Duitsland en
Nederland wordt extra nadruk gelegd.
Het seminar richt zich op verkopers en export- en salesmanagers, die
hun producten op een succesvollere manier in Duitsland willen
verkopen. Het aantal deelnemers is beperkt tot 15 personen.
De deelnamekosten zijn 395,- euro. Leden van de Nederlands-Duitse
Handelskamer krijgen een korting van 20 procent. Ondernemingen, die
zich met meerdere deelnemers tegelijk aanmelden, ontvangen bovendien
vanaf de tweede deelnemer een reductie van 50 euro op de
seminarkosten.
Contact: Marlies Komorowski, tel. 0031 (0)70 3114 156, e-mail
m.komorowski@dnhk.org, www.dnhk.org/seminars