NVA
16 april 2008
NBVA en NVA keuren direct writer-strategie Klaverblad af
Klaverblad wijzigt haar strategie en richt een direct writer op onder de
naam Klaverblad Assurantiën. Klaverblad wil haar producten echter ook
via het intermediair blijven verkopen. De NBVA en de NVA keuren het feit
dat Klaverblad onder de intermediaire merknaam een direct writer start
ten zeerste af en hebben Klaverblad verzocht de naam Klaverblad
exclusief voor de intermediaire distributie te behouden.
De verzekeraar uit Zoetermeer wil de consumenten, die zonder persoonlijk advies
van een onafhankelijke assurantieadviseur verzekeringen willen afsluiten met de
nieuwe direct writer Klaverblad Assurantiën een alternatief bieden voor andere
direct writers.
Daarnaast is volgens Klaverblad het oprichten van de direct writer noodzakelijk
om ervaring op te doen voor de webmodule voor de Royaal autoverzekering die
Klaverblad heeft ontwikkeld voor de met haar samenwerkende
assurantieadviseurs.
Deze door Klaverblad aangevoerde argumenten snijden echter geen hout. NBVA
en NVA zien voldoende voorbeelden in de markt waar via een centrale website
direct sluiten mogelijk is, maar waarbij in het proces wordt samengewerkt met
het intermediair. Beide organisaties zien niet in op welke wijze het opzetten van
een direct writer in het belang kan zijn van het intermediair. En al helemaal niet
wanneer dit gebeurt onder de vlag van een merk dat door het intermediair groot
is gemaakt.
Noot voor de redactie/