NVA


16 april 2008

NBVA en NVA keuren direct writer-strategie Klaverblad af Klaverblad wijzigt haar strategie en richt een direct writer op onder de naam Klaverblad Assurantiën. Klaverblad wil haar producten echter ook via het intermediair blijven verkopen. De NBVA en de NVA keuren het feit dat Klaverblad onder de intermediaire merknaam een direct writer start ten zeerste af en hebben Klaverblad verzocht de naam Klaverblad exclusief voor de intermediaire distributie te behouden. De verzekeraar uit Zoetermeer wil de consumenten, die zonder persoonlijk advies van een onafhankelijke assurantieadviseur verzekeringen willen afsluiten met de nieuwe direct writer Klaverblad Assurantiën een alternatief bieden voor andere direct writers.
Daarnaast is volgens Klaverblad het oprichten van de direct writer noodzakelijk om ervaring op te doen voor de webmodule voor de Royaal autoverzekering die Klaverblad heeft ontwikkeld voor de met haar samenwerkende assurantieadviseurs.
Deze door Klaverblad aangevoerde argumenten snijden echter geen hout. NBVA en NVA zien voldoende voorbeelden in de markt waar via een centrale website direct sluiten mogelijk is, maar waarbij in het proces wordt samengewerkt met het intermediair. Beide organisaties zien niet in op welke wijze het opzetten van een direct writer in het belang kan zijn van het intermediair. En al helemaal niet wanneer dit gebeurt onder de vlag van een merk dat door het intermediair groot is gemaakt.


Noot voor de redactie/