ABVAKABO FNV

Nieuw sociaal plan voor KlantReacties reorganisatie KPN

ABVAKABO FNV heeft met KPN afspraken kunnen maken over een sociaal plan voor de KlantReactie reorganisatie. Een eerder sociaal plan voor heel KPN Contact was in februari al door de leden van ABVAKABO FNV afgewezen. De bond is daarop opnieuw met KPN in onderhandeling gegaan.

KPN bleek echter op geen enkele manier bereid om nieuwe afspraken te maken over een sociaal plan voor heel KPN Contact. De werkgever wilde de onderhandelingen hierover verschuiven naar de onderhandelingen over een nieuwe cao KPN Contact. Daarnaast gaf KPN aan eenzijdig het oude pakket aan maatregelen (sociaal plan SNT 2005 -2006) toe te kennen aan de medewerkers bij KR.
Voor ABVAKABO FNV was dit onaanvaardbaar. Na overleg met de kaderleden heeft de bond er bij KPN op aan gedrongen om ieder geval een nieuw sociaal plan af te sluiten voor de reeds aangekondigde KR-reorganisatie. Basis voor de afspraken vormt het sociaal plan SNT 2005 - 2006, met daarop een aantal positieve wijzigingen. Voor meer informatie over de inhoud van het sociaal plan voor de reorganisatie KlantReacties, lees de nieuwsbrief.
Stem mee over het sociaal plan KPN Contact (alleen voor KlantReacties reorganisatie)