Nieuw sociaal plan voor KlantReacties reorganisatie KPN
ABVAKABO FNV heeft met KPN afspraken kunnen maken over een sociaal
plan voor de KlantReactie reorganisatie. Een eerder sociaal plan voor
heel KPN Contact was in februari al door de leden van ABVAKABO FNV
afgewezen. De bond is daarop opnieuw met KPN in onderhandeling gegaan.
KPN bleek echter op geen enkele manier bereid om nieuwe afspraken te
maken over een sociaal plan voor heel KPN Contact. De werkgever wilde
de onderhandelingen hierover verschuiven naar de onderhandelingen over
een nieuwe cao KPN Contact. Daarnaast gaf KPN aan eenzijdig het oude
pakket aan maatregelen (sociaal plan SNT 2005 -2006) toe te kennen aan
de medewerkers bij KR.
Voor ABVAKABO FNV was dit onaanvaardbaar. Na overleg met de kaderleden
heeft de bond er bij KPN op aan gedrongen om ieder geval een nieuw
sociaal plan af te sluiten voor de reeds aangekondigde
KR-reorganisatie. Basis voor de afspraken vormt het sociaal plan SNT
2005 - 2006, met daarop een aantal positieve wijzigingen. Voor meer
informatie over de inhoud van het sociaal plan voor de reorganisatie
KlantReacties, lees de nieuwsbrief.
Stem mee over het sociaal plan KPN Contact (alleen voor KlantReacties
reorganisatie)
ABVAKABO FNV