Ingezonden persbericht


Persbericht

Het document als strategisch communicatiemiddel
Strategy Partners komt met rapport 'Innovatie in Document Communicatie'

Driebergen, 21 april 2008 - Strategy Partners Nederland, de innovatieve marktresearch- en strategie-advies organisatie voor specifieke document gerelateerde segmenten van de IT-markt, publiceert het rapport 'Innovatie in Document Communicatie'. Het rapport gaat in op de mogelijkheden en aandachtspunten bij het op een vernieuwende manier inzetten van communicatie via papieren of elektronische documenten. Aan de orde komen onder andere innovatieve document communicatie processen, de integratie met document management, het plan van aanpak en het selectieproces van de juiste techniek. Bovendien bevat het rapport een overzicht van elf softwareleveranciers in document communicatie.

Innoveren in document communicatie is een veelbesproken onderwerp. Vanuit verschillende kanten worden organisaties bestookt met de mogelijkheden. De printerleveranciers zijn actief in het promoten van afdrukken in kleur. De softwareleveranciers zijn actief in het tonen van de mogelijkheden in persoonlijk opgemaakte documenten. Voor het internet worden mogelijkheden zoals persoonlijke webpagina's, webanalyse, webshops, klantenportals, et cetera onder de aandacht gebracht. Voor een organisatie niet makkelijk om een keuze te maken. Met welke methode wordt nu het hoogste rendement behaald en hoe implementeer ik die daarna in mijn organisatie?

Het rapport (194 pagina's) behandelt een aantal vormen van innovatie in document communicatie, waaronder marketingcampagnes, promotionele transactieoverzichten en gestructureerde ad-hoc communicatie. Aan de hand van vele praktische vragen wordt uitvoerig beschreven hoe innovatie vorm kan krijgen. De organisatie kan door het beantwoorden van de vragen uiteindelijk beslissen waar innovatie het meeste rendement heeft en welke voorbereidingen genomen moeten worden. Innovatie in document communicatie draait niet alleen om techniek, maar wordt bepaald vanuit de bedrijfsdoelstellingen. De consultancy-aanpak van het rapport geeft de IT-, marketing- en afdelingsmanager de mogelijkheid om zelf te bepalen waar de mogelijkheden liggen. Een aantal praktijkvoorbeelden van Nederlandse organisaties laat zien dat de innovatie daadwerkelijk realiseerbaar is en tot aanmerkelijke voordelen leidt.

Voor het creëren van innovatieve document communicatie toepassingen zijn er diverse softwarepakketten beschikbaar. Het selecteren van de juiste leverancier is afhankelijk van een aantal factoren, zoals het type bedrijfsproces, de eisen en wensen op het gebied van de opmaak, distributie en de techniek. Daarbij zijn koppelingen met de bestaande systemen ook van belang. Via een aantal selectiematrices kan de lezer bepalen welke leveranciers het beste kunnen worden uitgenodigd voor verdere discussies.

Oscar Dubbeldam, de auteur van het rapport: 'Het rapport 'Innovatie in Document Communicatie' biedt goed inzicht in de weg die gevolgd kan worden om tot een profijtelijke innovatie in document communicatie te komen. Welke stappen moeten worden doorlopen? Wat zijn de beslissingen die moeten worden genomen? Wat zijn de voordelen die kunnen ontstaan? Op al deze vragen wordt antwoord gegeven, zodat het voor de lezer uiteindelijk mogelijk wordt om een strategie te formuleren voor innovatie in document communicatie. Een realiseerbare strategie, afgestemd op de bedrijfsdoelstellingen.'

Het rapport 'Innovatie in Document Communicatie' of verdere informatie is te verkrijgen door een e-mail te sturen naar Oscar.Dubbeldam@strategy-partners.nl, of het bestelformulier op de website van Strategy Partners in te vullen. De kosten van het rapport zijn ¤475,00.

Strategy Partners - Willem van Abcoudelaan 11 - 3971 AA Driebergen - ¤" Website: www.strategy-partners.nl - e-mail: contact@strategy-partners.nl.

Strategy Partners
Strategy Partners is een innovatieve analyse-organisatie met research en advies activiteiten in specifieke segmenten van de IT-markt. Zij levert resultaat gedreven, pragmatisch en direct uitvoerbare adviezen die organisaties helpen oplossingen of systemen te verkrijgen en effectief in gebruik te nemen. De onderzoek- en adviesdiensten ondersteunen tevens bedrijven die betrokken zijn bij mergers/acquisities en strategische allianties. Voor IT-leveranciers, systeemintegrators en dienstenleveranciers worden cruciale 'go-to-market'-strategieën, actuele marktkwalificatie en -segmentatie en gedetailleerde analyse en informatie geleverd om de markten in Europa te bedienen en te benutten. Voor meer informatie zie: www.strategy-partners.nl.


---



Ingezonden persbericht