Ingezonden persbericht
---
nrc.next komt met next.one
Het leven is zoveel meer dan alleen het nieuws. Daarom komt nrc.next vanaf 25 april elke maand met
next.one, een compacte glossy waarin jong talent ruim baan krijgt.
De krant nrc.next biedt vooral informatie, next.one inspiratie. Dat doet het blad door voorlopers aan
het woord te laten en in beeld te brengen. Mensen die actief bezig zijn met de verwezenlijking van hun
plannen en dromen op een manier die de lezer kan navolgen. Dus in het eerste nummer geen reis
naar de Seychellen, maar de 27-jarige Basje Boer, die vertelt hoe ze én schrijft, én fotografeert én
zingt (en hoe ze daar zelf wel eens wanhopig van wordt). Geen jurken die niemand draagt, maar
acteur Gijs Naber die mode toont die je morgen kunt aantrekken. En fotografe Semâ Bekirovic die een
project samen met een meerkoet heeft bedacht (en uitgevoerd!) Het thema van het eerste nummer is:
fantasie.
next.one wordt gemaakt door de redactie van nrc.next, bijgestaan door art-director Sabine
Verschueren, met de volgende uitgangspunten:
wij zijn niet oppervlakkig, wel lichtvoetig
wij zijn niet gericht op het laatste nieuws, wel op de laatste trends
wij doen geen bekende Nederlanders, we maken Nederlanders bekend
Pretentieus? Oordeel zelf op vrijdag 25 april of kijk alvast op nrcnext.nl/nextone
next.one is een nieuw initiatief van nrc.next, de ochtendkrant die nu twee jaar bestaat en op iedere
werkdag meer dan 325.000 hoogopgeleide jonge lezers bereikt.
Noot voor de redactie (
Ingezonden persbericht