Ingezonden persbericht



---
nrc.next komt met next.one

Het leven is zoveel meer dan alleen het nieuws. Daarom komt nrc.next vanaf 25 april elke maand met next.one, een compacte glossy waarin jong talent ruim baan krijgt.

De krant nrc.next biedt vooral informatie, next.one inspiratie. Dat doet het blad door voorlopers aan het woord te laten en in beeld te brengen. Mensen die actief bezig zijn met de verwezenlijking van hun plannen en dromen op een manier die de lezer kan navolgen. Dus in het eerste nummer geen reis naar de Seychellen, maar de 27-jarige Basje Boer, die vertelt hoe ze én schrijft, én fotografeert én zingt (en hoe ze daar zelf wel eens wanhopig van wordt). Geen jurken die niemand draagt, maar acteur Gijs Naber die mode toont die je morgen kunt aantrekken. En fotografe Semâ Bekirovic die een project samen met een meerkoet heeft bedacht (en uitgevoerd!) Het thema van het eerste nummer is: fantasie.

next.one wordt gemaakt door de redactie van nrc.next, bijgestaan door art-director Sabine Verschueren, met de volgende uitgangspunten:
wij zijn niet oppervlakkig, wel lichtvoetig
wij zijn niet gericht op het laatste nieuws, wel op de laatste trends wij doen geen bekende Nederlanders, we maken Nederlanders bekend

Pretentieus? Oordeel zelf op vrijdag 25 april of kijk alvast op nrcnext.nl/nextone

next.one is een nieuw initiatief van nrc.next, de ochtendkrant die nu twee jaar bestaat en op iedere werkdag meer dan 325.000 hoogopgeleide jonge lezers bereikt.

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht