Belastingdienst start Helpdesk Fiscaal Intermediairs
nieuwsbericht | 21-04-2008 | Directie Voorlichting
In samenwerking met de koepelorganisaties NOAB en SRA heeft de
Belastingdienst een speciale telefonische toegang ontwikkeld voor
fiscaal intermediairs. Fiscaal intermediairs ontvangen van de
Belastingdienst een brief met daarin een speciale code. Met deze
speciale code krijgen fiscaal intermediairs via de BelastingTelefoon
(0800-0543) toegang tot deze helpdesk. Voor 1 juni 2008 zijn alle
fiscale intermediairs hierover bericht.
In oktober 2007 is bij de BelastingTelefoon een proef gestart met als
doel de telefonische dienstverlening aan fiscaal intermediairs te
verbeteren. Ruim 2000 fiscaal intermediairs kunnen sinds die tijd met
behulp van een inbelcode terecht bij een team speciaal opgeleide
medewerkers die zonder tussenkomst van een keuzemenu snel en
doeltreffend antwoord geven op de meeste vragen. Uit een
klanttevredenheidsonderzoek is gebleken dat de Helpdesk Fiscaal
Intermediairs goed wordt gewaardeerd, zowel wat betreft de
bereikbaarheid als ook de kwaliteit van de gegeven antwoorden.
Fiscaal intermediairs kunnen bij de helpdesk terecht met algemene
vragen en zogenaamde proces- en statusvragen over alle
belastingmiddelen en Toeslagen. Om vragen te kunnen stellen over
belastingplichtigen hebben fiscaal intermediairs hun Beconnummer
(nummer voor belastingconsulenten) nodig en het Burgerservicenummer
van degene voor wie men belt. De Helpdesk Fiscaal Intermediairs is
bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur.
Meer informatie
* Bekijk in het filmpje hoe de Helpdesk Fiscaal Intermediairs werkt
Zie ook
Zie het origineel
* Dossier Uitvoering
* Laatst aangepast: 21-04-2008
Ministerie van Financiën