Saxion studenten winnen de Adwise Internetmarketing Challenge


ENSCHEDE, 20080420 -- Op de Saxion Hogeschool Enschede is afgelopen week de Adwise Internetmarketing Challenge gewonnen door de vierdejaars studenten Albert Kamphuis, Jip Jansen, Jip van Kervel, Leendert van Binsbergen en Rick van Putten. Zij wisten het beste internetmarketing concept te ontwikkelen voor de opdrachtgever.

Een half jaar lang volgden de 20 studenten de minor Internetmarketing waarbij ze colleges van gastsprekers uit de internetmarketingbranche volgden. Daarnaast kregen de studenten de uitdagende praktijkopdracht om voor Camping bergzicht te Ommen een volledig Internetmarketing concept te ontwikkelen. Afgelopen week hebben de vier groepen studenten hun concept gepresenteerd aan een deskundig panel van juryleden, en nam de winnende groep de wisseltrofee samen met een geldprijs en oorkonde in ontvangst.

De jury, bestaande uit leraren van de Saxion Hogeschool, opdrachtgever Camping Bergzicht en beoordelend bedrijf Adwise Internetmarketing was zeer tevreden over het eindresultaat.

"We merken dat de samenwerking tussen de onderwijsinstelling en het bedrijfsleven zeker haar vruchten afwerpt. Het wordt op deze manier een grotere uitdaging voor de studenten om een goed en doordacht concept te ontwikkelen. Door uitwisseling van kennis en ervaring wordt tevens de kloof tussen het bedrijfsleven en het onderwijs verkleind. Een win-win situatie voor alle betrokken partijen", aldus Gijs Westerbeek van Adwise Internetmarketing. Ook de Saxion Hogeschool heeft te kennen gegeven deze koers graag voort te zetten.





Adwise Internetmarketing