Coca-Cola Zero: succesvolste productintroductie in 2007

17/04/2008 13:07

Coca-Cola

Rotterdam - 17 april 2008. Een jaar geleden werd Coca-Cola Zero breed op de Nederlandse markt geïntroduceerd. En met succes. Want Coca-Cola Zero is zojuist door het IRI, het marktonderzoekbureau dat o.a. in Nederland de verkoopcijfers bijhoudt, uitgeroepen tot de succesvolste productintroductie van 2007. De nieuwe Coca-Cola voor mannen laat in het onderzoek andere productlanceringen in aantallen en omzet ver achter zich. De vorig jaar, door het bedrijf, uitgesproken verwachtingen zijn daarmee ruimschoots overtroffen. Het nieuwe product, dat zich specifiek op mannen richt, blijkt zeer goed aan te sluiten bij de veranderende leefstijl van de Nederlandse man. Naast Duitsland, de UK en België is Nederland nu het vierde land waar Coca-Cola Zero is uitgeroepen tot product van het jaar.

Top 5 productlanceringen 2007
Coca-Cola Zero in vergelijking met andere productintroducties, in gemiddelde omzet per week:
1. Coca-Cola Zero 259.000 EUR omzet
2. Dr Oetker (Casa di Mama) 126.000 EUR omzet
3. Dreft (vaatwas) 109.000 EUR omzet
4. Red Band (Truly Juicy) 104.000 EUR omzet
5. Adez (frisdrank) 101.000 EUR omzet

Bron: IRI - gemiddelde omzet per week sinds introductie (metingen verricht in week 1 t/m 48 over 2007)

Jaarlijks wereldwijd 2,5 miljard liter Coca-Cola Zero
Coca-Cola Zero was de grootste introductie voor het bedrijf sinds 23 jaar (na Coca-Cola light in 1984) en sluit nauw aan op het beleid van de Coca-Cola Company dat zich richt op: het bieden van een gevarieerd productaanbod, het geven van heldere informatie over voedingswaarden, het hanteren van een verantwoord marketingbeleid naar kinderen en het stimuleren van sport en beweging. En ook internationaal is de vraag naar Coca-Cola explosief gestegen. De productie bedraagt op dit moment zo'n 2,5 miljard liter Coca-Cola Zero per jaar.

Coca-Cola Zero is verkrijgbaar in de volgende verpakkingen: glazen horeca flesje (0,2 liter),
blik (0,33 liter), flessen (0,50 liter, 1 liter, 1,5 liter).

Over The Coca-Cola Company
The Coca-Cola Company is de grootste frisdrankproducent ter wereld. Coca-Cola produceert en exploiteert vier van de vijf grootste frisdrankmerken ter wereld, te weten: Coca-Cola, Coca-Cola light, Fanta en Sprite. Daarnaast biedt het bedrijf een breed assortiment van andere dranken, waaronder light frisdranken, waters, sportdranken, vruchtensappen, thee en koffie aan. Middels het wereldwijde distributiesysteem levert het bedrijf dagelijks aan miljoenen consumenten, verspreid over meer dan 200 landen, in totaal meer dan 1,3 miljard consumpties. Voor meer informatie over The Coca-Cola Company, kijk ook op de website: www.thecoca-colacompany.com.

http://www.thecoca-colacompany.com