Ingezonden persbericht


17.04.2008

EGEMIN AUTOMATION LANCEERT NIEUWE TECHNOLOGIE VOOR AUTOMATISCHE VRACHTWAGENBELADING OP CeMAT 2008.

Egemin Automation presenteert zijn nieuwe ATL-technologie voor het automatisch laden en lossen van vrachtwagens op CeMAT 2008. 's Werelds grootste handelsbeurs voor interne logistiek vindt plaats van dinsdag 27 tot zaterdag 31 mei as. in Hannover.

ATL-technologie

Egemins ATL-technologie (Automatic Trailer Loading) is het resultaat van enkele jaren intensief onderzoek en ontwikkeling in automatische vrachtwagenbelading met AGVŽs (Automatisch Geleide Voertuigen). Dankzij ATL kunnen Egemin AGVÂŽs of EÂŽgv®Žs in vrachtwagens rijden en pallets of andere uniforme ladingen automatisch wegzetten en opnemen.

De voorbije decennia werden nagenoeg alle fases van het intern goederentransport van productie- en opslagprocessen geautomatiseerd. Maar daar stopte het. Om ladingen in de klaarstaande vrachtwagens te krijgen, moesten conventionele vorfheftrucks of andere middelen gebruikt worden. Daar brengt Egemins nieuwe lijn ATL-voertuigen nu verandering in. Voortaan is de automatiseringspuzzel voor bedrijven volledig.

Zoals een vorkheftruck, maar beter .

De ATL-voertuigen kunnen nagenoeg elke handeling van een gewone vorkheftruck uitvoeren zonder dat aanpassingen aan vrachtwagen of laadpoort nodig zijn. Maar ze gaan nog verder .

ATL-voertuigen zorgen voor minder schade aan producten, verhogen de veiligheid en rust in de drukke distributie-omgeving en verlagen de werkingskosten. Bovendien zijn ze niet beperkt tot het louter laden en lossen van vrachtwagens, maar zijn ze ontworpen om meerdere handelingen uit te voeren en speciaal uitgerust om ladingen in rijen op te halen, in en uit het magazijn te halen tot zelfs een aantal niveaus hoog, in blokstapeling weg te zetten, enz.

Voor alle omgevingen en toepassingen

Traditionele stationaire toepassingen voor automatische vrachtwagenbelading zoals telescopische laders en rollerdeck trailers bieden weinig flexibiliteit. Voor andere toepassingen zijn extra aanpassingen aan laadpoorten, vrachtwagens of navigatiemethodes nodig. De ATL-systemen van Egemin nemen deze beslommeringen weg.

Egemins ATL-systemen zijn immers compatibel met alle vrachtwagens en kunnen met om het even welke lading en laadpatroon werken, zonder nood aan speciale aanpassingen aan laadpoort, laadplank, vrachtwagen of navigatiesysteem binnen of buiten de vrachtwagen. Bovendien zijn de systemen perfect schaleerbaar voor hogere productiecapaciteiten in de toekomst.

Verhoogde traceerbaarheid door vaste laadsequenties

Vroeger stopte de producttraceerbaarheid aan de laadpoorten. Omdat met ATL vrachtwagens niet langer manueel geladen moeten worden, wordt de traceerbaarheid van de toevoerketen verlengd achter de laadpoorten en dit tot op de exacte positie van elke lading in de vrachtwagen. De ATL-software kan vrachtwagens laden in een vaste of variabele sequentie volgens de productspecificaties. ATL neemt manuele fouten weg, wat tot snellere en correctere leveringen en dus een hogere klanttevredenheid leidt.

Gewichtsverdeling in de vrachtwagen

De ATL-software houdt ook rekening met de maximale asbelasting en berekent in functie daarvan het beste laadpatroon. Zo zorgt ATL dus ook voor het voldoen aan alle wettelijke vereisten inzake vrachtwagenbelading.

EŽgv®, efficiënt geautomatiseerd transport op maat

Het EŽgv®-systeem (Egemin Guided Vehicle) is een volledig geautomatiseerd en kosteneffectief systeem om allerhande goederen te transporteren zonder menselijke tussenkomst. EŽgv®Žs bieden een pasklaar antwoord voor repetitieve en doorlopende transporttaken in magazijnen, distributie en productiezones. EŽgv®Žs zijn uit een aantal standaardcomponenten opgebouwd maar worden steeds op maat ontworpen volgens de toepassing en nichemarkt van de klant.

CeMAT, dé waardemeter voor nieuwe trends in het logistieke landschap, vindt plaats van 27 tot 31 mei in Hannover. Egemin Automation stelt zijn ATL-technologie live voor in hal 27 op stand F28.



Ingezonden persbericht