Ingezonden persbericht
STRATO sponsort de Thuiswinkel Vakbeurs
Kwaliteit en veiligheid voor kleine en middelgrote webwinkels
Amsterdam, 17 april 2008 - STRATO, de op een na grootste Europese hostingprovider, sponsort voor de eerste keer de Thuiswinkel Vakbeurs. In maart 2008 sponsorde STRATO als nieuwe businesspartner van Thuiswinkel.org ook al de succesvolle Thuiswinkel Awards. De Thuiswinkel Vakbeurs vindt plaats van 22 tot en met 24 april 2008 in de Jaarbeurs Utrecht als onderdeel van TCD 2008. Meer dan 200 exposanten tonen hier hun nieuwste ideeën en producten op het gebied van e-commerce. In de STRATO-stand draait alles om het veilig, professioneel en succesvol runnen van een webwinkel.
De markt voor online consumentenbestedingen door Nederlandse internetters blijft verder stijgen - in een jaar tijd van 2,8 miljard euro tot 3,9 miljard euro (bron: Thuiswinkel.org). Kleine webwinkels waren verantwoordelijk voor een groot gedeelte van deze omzet. Juist het aantal kleine webwinkels is in de afgelopen jaren explosief gegroeid, signaleert de Kamer van Koophandel. Het potentieel van kleine webwinkels is dus enorm.
Damian Schmidt, CEO van STRATO: "STRATO beschouwt zichzelf als een 'enabling company' op het gebied van e-commerce. STRATO-webshops zijn complete oplossingen voor kleine en middelgrote ondernemingen, eenpersoonszaken en privépersonen. Met een kleine investering en zonder programmeerkennis kunnen ook kleine ondernemers met een STRATO-webwinkelpakket eenvoudig en succesvol een webshop runnen."
"Als businesspartner van Thuiswinkel.org onderschrijven wij de kwaliteitseisen die de vereniging aan een webwinkel stelt voor veilig en betrouwbaar winkelen via internet. We zijn daarom erg verheugd dat we dit jaar als een van de hoofdsponsors op de TCD staan. Op deze manier ondersteunen we Thuiswinkel.org bij het stimuleren van de professionalisering van het thuiswinkelen. Veiligheid is daarbij cruciaal. STRATO besteedt bijzonder veel aandacht aan dit beveiligingsaspect. Mede doordat veiligheid bij internethandel tegenwoordig een gevoelig onderwerp is", zegt Schmidt. STRATO beveiligt zijn webshops daarom drievoudig:
1. encryptie: automatische afhandeling van bestelprocessen via versleutelde pagina's (beveiligde SSL-verbinding);
2. betrouwbaar: de STRATO-webshops zijn aangesloten bij wereldwijd vertegenwoordigde payment-aanbieders, wat klanten de grootst mogelijke zekerheid biedt bij betaalprocessen;
3. beveiligde datacenters: STRATO host alle websites op servers in state-of-the-art en uitstekend beveiligde datacenters. Deze voldoen aan de ISO-standaarden op het gebied van veiligheid, prestatie en beschikbaarheid.
STRATO verzorgt op de TCD 2008 op 22 april een presentatie met als onderwerp 'Ontdek het potentieel van uw webwinkel'. Aan de hand van een aantal belangrijke vragen belicht Till Richter, Countrymanager Nederland van STRATO, welke aspecten een rol spelen bij het blijvend succesvol maken van een webwinkel. Hierbij geeft hij een duidelijk overzicht van de uiteenlopende aspecten.
Bezoek STRATO op TCD 2008 op stand TW14, of kijk op www.strato.nl voor meer informatie.
###
Over STRATO
Met meer dan 3,5 miljoen domeinen en meer dan een miljoen klanten is het van oorsprong Duitse STRATO de op een na grootste hostingprovider van Europa. De organisatie is buiten Duitsland ook actief in Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland, Italië en Spanje. STRATO biedt op de lokale situatie afgestemde homepagepakketten, hoogwaardige dedicated en virtuele servers en professionele webshops. STRATO is een 100 procent dochteronderneming van freenet AG en levert transparante kwaliteit op basis van TÜV-certificeringen. Naast procesmanagement (ISO 9001) en klantsupport (MS Servicekwaliteit) zijn de beide datacenters van het bedrijf ISO 27001-gecertificeerd. Sinds 1 januari 2008 zijn de twee eigen datacenters 100 procent CO2-neutraal.