Ingezonden persbericht


Persbericht

PR Talentenprijs nadert ontknoping

Voorschoten, 17 april 2008 ­ Op 24 april is bekend wie het PR-talent van Nederland is. Tijdens de feestelijke finaledag van de 13de Van Hulzen PR Talentenprijs 2008 strijden vier teams (communicatiestudenten) om deze felbegeerde titel. Op het hoofdkantoor van Waternet in Amsterdam bepaalt een deskundige jury na de vier presentaties wie er naar huis gaat met een wisselbeker, een abonnement op het vakblad Communicatie en een geldbedrag van 1500,-.

De finalisten zijn afkomstig van: Hogeschool InHolland Rotterdam, Hogeschool Rotterdam, De Haagse Hogeschool en Xios Hogeschool Limburg. Zij hebben zich de afgelopen maanden verdiept in de fictieve case `Dit is de druppel'. Voor het eerst is dit jaar niet alleen het plan bepalend voor de uitslag, maar ook het oplossen van zeer realistische communicatievraagstukken tijdens een praktijkronde.

Case `Dit is de druppel'
`Dit is de druppel', is een case waarin de overheid dreigt met een waterbelasting. Alleen als de waarde van water uit wordt gedrukt in de prijs, gaat de Nederlander bewuster om met water, is de overtuiging van de regering. Verschillende partijen zijn het daar niet mee eens en krijgen een jaar de tijd om aan te tonen dat ook zonder invoering van een waterbelasting deze bewustwording is te bereiken. Communicatie speelt in dit proces een belangrijke rol. Aan de deelnemende studenten de taak om een strategisch plan te schrijven rond de bewustwording van watergebruik in Nederland. Deskundige jury
De beoordeling van de prestaties is in handen van een deskundige jury, bestaande uit: Betteke van Ruler (Hoogleraar Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam), Co Snijder (voorzitter Vereniging Nederlandse Frisdrankindustrie: NFI), Coen Sleddering (hoofd communicatie Vereniging van waterbedrijven in Nederland: VEWIN) en Huib Bannier (Managing partner Van Hulzen PR).

De PR Talentenprijs
Van Hulzen organiseert sinds 1996 deze jaarlijkse prijs voor jong PR talent. Docenten selecteren begin maart 2008 de twee beste plannen van hun opleiding en sturen deze naar de vakjury, die vier plannen selecteert voor de finale. De genomineerde teams presenteren hun plannen op de finaledag en op basis van de inhoud van het plan en de presentatie (en dit jaar ook de tussenopdrachten) bepaalt de vakjury wie zich `PR talent 2008' mag noemen.

Doel
Het doel van de Van Hulzen PR Talentenprijs is een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van het PR-vak en de relatie tussen het adviesbureau en het onderwijs te verstevigen.



Ingezonden persbericht