Ingezonden persbericht
Persbericht
PR Talentenprijs nadert ontknoping
Voorschoten, 17 april 2008 Op 24 april is bekend wie het
PR-talent van Nederland is. Tijdens de feestelijke finaledag van de 13de
Van Hulzen PR Talentenprijs 2008 strijden vier teams
(communicatiestudenten) om deze felbegeerde titel. Op het
hoofdkantoor van Waternet in Amsterdam bepaalt een deskundige jury
na de vier presentaties wie er naar huis gaat met een wisselbeker, een
abonnement op het vakblad Communicatie en een geldbedrag van
1500,-.
De finalisten zijn afkomstig van: Hogeschool InHolland Rotterdam, Hogeschool
Rotterdam, De Haagse Hogeschool en Xios Hogeschool Limburg. Zij hebben zich
de afgelopen maanden verdiept in de fictieve case `Dit is de druppel'. Voor het
eerst is dit jaar niet alleen het plan bepalend voor de uitslag, maar ook het
oplossen van zeer realistische communicatievraagstukken tijdens een
praktijkronde.
Case `Dit is de druppel'
`Dit is de druppel', is een case waarin de overheid dreigt met een
waterbelasting. Alleen als de waarde van water uit wordt gedrukt in de prijs,
gaat de Nederlander bewuster om met water, is de overtuiging van de regering.
Verschillende partijen zijn het daar niet mee eens en krijgen een jaar de tijd om
aan te tonen dat ook zonder invoering van een waterbelasting deze
bewustwording is te bereiken. Communicatie speelt in dit proces een belangrijke
rol. Aan de deelnemende studenten de taak om een strategisch plan te schrijven
rond de bewustwording van watergebruik in Nederland.
Deskundige jury
De beoordeling van de prestaties is in handen van een deskundige jury,
bestaande uit: Betteke van Ruler (Hoogleraar Communicatie aan de Universiteit
van Amsterdam), Co Snijder (voorzitter Vereniging Nederlandse
Frisdrankindustrie: NFI), Coen Sleddering (hoofd communicatie Vereniging van
waterbedrijven in Nederland: VEWIN) en Huib Bannier (Managing partner Van
Hulzen PR).
De PR Talentenprijs
Van Hulzen organiseert sinds 1996 deze jaarlijkse prijs voor jong PR talent.
Docenten selecteren begin maart 2008 de twee beste plannen van hun opleiding
en sturen deze naar de vakjury, die vier plannen selecteert voor de finale. De
genomineerde teams presenteren hun plannen op de finaledag en op basis van
de inhoud van het plan en de presentatie (en dit jaar ook de tussenopdrachten)
bepaalt de vakjury wie zich `PR talent 2008' mag noemen.
Doel
Het doel van de Van Hulzen PR Talentenprijs is een bijdrage te leveren aan de
ontwikkeling van het PR-vak en de relatie tussen het adviesbureau en het
onderwijs te verstevigen.
Ingezonden persbericht