Ingezonden persbericht
In het centrum van Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht
worden zogenaamde tags aangebracht op straten en pleinen. De
anderhalve meter grote tags worden niet met verf, maar met water
op straat gespoten, met behulp van een hogedrukspuit en een
sjabloon. In feite wordt de straat dus brandschoon en daar waar het
schoon is, ontstaat een boodschap. Bovendien gaat ¤ 1 per tag naar
een goed doel waarmee ELLE bomen laat planten.
Om de actie kracht bij te zetten, roept ELLE iedereen op om zichzelf als
green queen te (laten) fotograferen bij een van de tags en de foto te
uploaden op www.ELLE.nl. Middels online stemmen zullen de meest
originele green queens - uiteraard ecologische - prijzen winnen.
Kijk op www.elle.nl hoe en waar de tags worden gespoten. We hebben het taggen namelijk ook gefilmd! Vanavond is het actiefilmpje op www.elle.nl/tv te bekijken.
ELLE's tweede groene nummer gaat door waar het vorig jaar ophield.
Toen was ecomode nieuw en nauwelijks verkrijgbaar, inmiddels
worden hippe labels steeds groener, en groene labels steeds hipper.
Verder in ELLE: een interview met ontwerpster Stella McCartney, een
voorpublicatie van het ecofashionboek Groen is het nieuwe zwart en
het hilarische dagboek van een shopaholic die in ecodetox gaat.
Noot voor redacties: