Ingezonden persbericht



In het centrum van Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht worden zogenaamde tags aangebracht op straten en pleinen. De anderhalve meter grote tags worden niet met verf, maar met water op straat gespoten, met behulp van een hogedrukspuit en een sjabloon. In feite wordt de straat dus brandschoon en daar waar het schoon is, ontstaat een boodschap. Bovendien gaat ¤ 1 per tag naar een goed doel waarmee ELLE bomen laat planten.
Om de actie kracht bij te zetten, roept ELLE iedereen op om zichzelf als green queen te (laten) fotograferen bij een van de tags en de foto te uploaden op www.ELLE.nl. Middels online stemmen zullen de meest originele green queens - uiteraard ecologische - prijzen winnen. Kijk op www.elle.nl hoe en waar de tags worden gespoten. We hebben het taggen namelijk ook gefilmd! Vanavond is het actiefilmpje op www.elle.nl/tv te bekijken.

ELLE's tweede groene nummer gaat door waar het vorig jaar ophield. Toen was ecomode nieuw en nauwelijks verkrijgbaar, inmiddels worden hippe labels steeds groener, en groene labels steeds hipper. Verder in ELLE: een interview met ontwerpster Stella McCartney, een voorpublicatie van het ecofashionboek Groen is het nieuwe zwart en het hilarische dagboek van een shopaholic die in ecodetox gaat.

Noot voor redacties: