Ingezonden persbericht
'Beyond the Rave': MySpace
geeft nieuw bloed aan klassieke horror
17 april 00:01 uur
Amsterdam-15 April 2008 Hammer Films en
MySpace lanceren 'Beyond the Rave': een shockerende horror co-productie.
Op 17 april worden de eerste drie afleveringen, exclusief, via MySpace TV
uitgezonden. De volgende 'webisodes', 20 in totaal, zijn vanaf 21 april
iedere maandag en woensdag te zien om 1 uur 's nachts.
Hammer
Films, opgericht in 1934, is een gerenomeerde internationale filmproducent
van thrillers en horror films zoals 'To the devil ... a daughter'. In
2007 werd het bedrijf overgenomen door Cyrte Investments, de
investeringsmaatschappij die ooit onder de naam Talpa Capital begon als
family office van John de Mol. Het script van 'Beyond the Rave' is
vlijmscherp en voldoet aan alle regels van het horror genre. De distributie
wijze is echter verre van klassiek. In vijf minuten durende afleveringen zal
de film via MySpace TV (
http://nl.myspacetv.com/beyondtherave) in 18 landen te zien zijn. Daarna
worden de 'webisodes' als volledige film uitgebracht op DVD en zijn ze
beschikbaar als downloads.
'Beyond the Rave' vertelt het verhaal
van soldaat Ed die besluit om nog eenmaal een feestnacht te beleven voordat
hij in de vroege ochtend naar Irak zal vertrekken. Hedonisme verandert
helaas in horror wanneer hij zijn vriendin Jen kwijtraakt. Wanneer hij haar
eindelijk diep in het bos terugvindt op een feest van mysterieuze hardcore
dance fans (ravers) ziet hij in dat er iets vreselijk mis is en dat hij Jen
moet zien te bevrijden. Hij beseft ook dat niet al zijn maten, levend en
wel, de ochtend zullen halen. De dood hangt als een natte deken om de kijker
heen, de bloedspatten zijn haast voelbaar en de losgeslagen vampieren
angstaanjagend. De regiseur, Matthias Hoene, wilde niet alleen de oude
horror fans bereiken maar ook een jonger publiek:'We wilden een film maken
die zowel spannend als sexy zou zijn en inderdaad enigszins shockerend'.
De filmcast belooft in ieder geval veel goeds: Jamie Dornan, die we kennen
van 'Marie Antoinette', Nora-Jane Noone ('The Descent'), Tamer
Hassan ('The Football Factory', 'Eastern Promises') en Sadie Frost
('Dracula', 'Shopping').
src="http://www.conspiracyconcepts.com/images/newsletter/anais.jpg"
src="http://www.conspiracyconcepts.com/images/newsletter/belial.jpg"
Simon Oakes, Chairman and
Chief Executive, Hammer Film Productions Ltd: 'Toen Hammer Films begon in
de jaren dertig was het een innovatieve productiemaatschappij. Deze nieuwe
co-productie brengt ons DNA weer tot leven, Hammer Films is klaar om een
nieuw publiek te bereiken. MySpace is een innovatief distributieplatform dat
het publiek in staat stelt om te interacteren met films en deze op een
geheel nieuwe manier te bekijken. Om opnieuw te starten in een co-productie
met MySpaceTV is perfect voor een bedrijf als het onze dat zijn oorsprong
heeft in risico nemen en creativiteit'.
James Fabricant, Director
of Entertainment and Head of Video, MySpace Europe: 'Deze co-productie
laat de kracht van MySpace zien en hoe zeer de traditionele media op z'n
kop wordt gezet. Na ruim 30 jaar komt komt Hammer weer naar buiten met een
film die deze keer specifiek is gemaakt voor de MySpace community. Dit is
een fenomenale ontwikkeling die alleen maar bevestigt hoe de wijze waarop
consumenten toegang willen krijgen tot content is veranderd'.
'Ook MySpace Nederland ziet uit naar deze eerste exclusieve serie. Door
het dramatische plot en artistieke kwaliteit van de productie verwachten wij
dat het een echte publiekstrekker wordt' aldus Derek Fehmers, Marketing
Director MySpace Benelux.
Ook bij Cyrte in Naarden is men verheugd
over de co-productie van Hammer met MySpace. Frank Botman, Managing Director
van Cyrte Investments:'Dit project past precies in onze
investeringsfilosofie, waarbij nieuwe technologieën worden gecombineerd met
bestaande mediacreativiteit. Dankzij die combinatie krijgt de consument op
een nieuwe en eigentijdse manier content aangeboden waarvan het succes
eerder al is bewezen'.