Ingezonden persbericht




'Beyond the Rave': MySpace
geeft nieuw bloed aan klassieke horror
17 april 00:01 uur

Amsterdam-15 April 2008 Hammer Films en

MySpace lanceren 'Beyond the Rave': een shockerende horror co-productie. Op 17 april worden de eerste drie afleveringen, exclusief, via MySpace TV uitgezonden. De volgende 'webisodes', 20 in totaal, zijn vanaf 21 april iedere maandag en woensdag te zien om 1 uur 's nachts.

Hammer
Films, opgericht in 1934, is een gerenomeerde internationale filmproducent van thrillers en horror films zoals 'To the devil ... a daughter'. In 2007 werd het bedrijf overgenomen door Cyrte Investments, de investeringsmaatschappij die ooit onder de naam Talpa Capital begon als family office van John de Mol. Het script van 'Beyond the Rave' is vlijmscherp en voldoet aan alle regels van het horror genre. De distributie wijze is echter verre van klassiek. In vijf minuten durende afleveringen zal de film via MySpace TV (

http://nl.myspacetv.com/beyondtherave) in 18 landen te zien zijn. Daarna worden de 'webisodes' als volledige film uitgebracht op DVD en zijn ze beschikbaar als downloads.

'Beyond the Rave' vertelt het verhaal
van soldaat Ed die besluit om nog eenmaal een feestnacht te beleven voordat hij in de vroege ochtend naar Irak zal vertrekken. Hedonisme verandert helaas in horror wanneer hij zijn vriendin Jen kwijtraakt. Wanneer hij haar eindelijk diep in het bos terugvindt op een feest van mysterieuze hardcore dance fans (ravers) ziet hij in dat er iets vreselijk mis is en dat hij Jen moet zien te bevrijden. Hij beseft ook dat niet al zijn maten, levend en wel, de ochtend zullen halen. De dood hangt als een natte deken om de kijker heen, de bloedspatten zijn haast voelbaar en de losgeslagen vampieren angstaanjagend. De regiseur, Matthias Hoene, wilde niet alleen de oude horror fans bereiken maar ook een jonger publiek:'We wilden een film maken die zowel spannend als sexy zou zijn en inderdaad enigszins shockerend'. De filmcast belooft in ieder geval veel goeds: Jamie Dornan, die we kennen van 'Marie Antoinette', Nora-Jane Noone ('The Descent'), Tamer Hassan ('The Football Factory', 'Eastern Promises') en Sadie Frost ('Dracula', 'Shopping').

src="http://www.conspiracyconcepts.com/images/newsletter/anais.jpg"

src="http://www.conspiracyconcepts.com/images/newsletter/belial.jpg"

Simon Oakes, Chairman and
Chief Executive, Hammer Film Productions Ltd: 'Toen Hammer Films begon in de jaren dertig was het een innovatieve productiemaatschappij. Deze nieuwe co-productie brengt ons DNA weer tot leven, Hammer Films is klaar om een nieuw publiek te bereiken. MySpace is een innovatief distributieplatform dat het publiek in staat stelt om te interacteren met films en deze op een geheel nieuwe manier te bekijken. Om opnieuw te starten in een co-productie met MySpaceTV is perfect voor een bedrijf als het onze dat zijn oorsprong heeft in risico nemen en creativiteit'.

James Fabricant, Director
of Entertainment and Head of Video, MySpace Europe: 'Deze co-productie laat de kracht van MySpace zien en hoe zeer de traditionele media op z'n kop wordt gezet. Na ruim 30 jaar komt komt Hammer weer naar buiten met een film die deze keer specifiek is gemaakt voor de MySpace community. Dit is een fenomenale ontwikkeling die alleen maar bevestigt hoe de wijze waarop consumenten toegang willen krijgen tot content is veranderd'.

'Ook MySpace Nederland ziet uit naar deze eerste exclusieve serie. Door het dramatische plot en artistieke kwaliteit van de productie verwachten wij dat het een echte publiekstrekker wordt' aldus Derek Fehmers, Marketing Director MySpace Benelux.

Ook bij Cyrte in Naarden is men verheugd
over de co-productie van Hammer met MySpace. Frank Botman, Managing Director van Cyrte Investments:'Dit project past precies in onze investeringsfilosofie, waarbij nieuwe technologieën worden gecombineerd met bestaande mediacreativiteit. Dankzij die combinatie krijgt de consument op een nieuwe en eigentijdse manier content aangeboden waarvan het succes eerder al is bewezen'.