Ingezonden persbericht


Persbericht

Rijksuniversiteit Groningen kiest voor Trinicom en BiXyte

Wilp / Lelystad, 16 april 2008 - Trinicom, leverancier van geavanceerde oplossingen op het gebied van elektronische klantcommunicatie, heeft in samenwerking met haar business partner BiXyte een contract met de Rijksuniversiteit Groningen afgesloten voor de levering van Trinicom's klantinteractie software T5. Aangezien de huidige systemen niet meer aan de wensen, visie en eisen van Rijksuniversiteit Groningen voldoen, heeft men besloten tot de aanschaf van Trinicom's T5 oplossing. De grondslag voor deze beslissing werd gevormd door het uitgebreide onderzoek en bijbehorend adviesrapport dat door BiXyte is gerealiseerd. T5 zal de Rijksuniversiteit Groningen ondersteunen bij de afhandeling van klantcontacten via web selfservice, telefoon, e-mail en aan de balie.

"De T5 oplossing biedt de functionaliteit waar Rijksuniversiteit Groningen naar op zoek is en de oplossing sluit aan bij de waarden en doelstellingen van Rijksuniversiteit Groningen: betrouwbaarheid, transparantie en eenvoud. Deze softwareapplicatie van Trinicom biedt ondersteuning in het verspreiden en beheren van kennis voor het beantwoorden van studentvragen over verschillende contactkanalen. De oplossing waarborgt een uniforme, consistente en hoog kwalitatieve beantwoording van de informatieverzoeken van studenten. Temeer daar wij in de komende jaren een aanzienlijk stijging van het contactvolume binnen het Studenten Service Centrum voorzien", aldus Luut Kroes, Hoofd Studentenzaken van Rijksuniversiteit Groningen.

Wilco Rietberg, CEO van Trinicom, vertelt: "Trinicom heeft met haar geavanceerde T5 oplossing bewezen ook veel toegevoegde waarde te leveren in de onderwijssector. Al geruime tijd maken veel onderwijsinstellingen, zoals hogescholen en onder andere de Universiteit van Utrecht, de Universiteit van Amsterdam, de VU Amsterdam en de Universiteit van Maastricht succesvol gebruik van Trinicom T5. Door de goede en intensieve onderlinge contacten kan de Rijksuniversiteit Groningen gebruikmaken van de ervaringen die de andere universiteiten met de T5 oplossing hebben opgedaan, waardoor een succesvolle start is verzekerd." "Wij zijn vereerd met het vertrouwen dat Rijksuniversiteit Groningen in ons stelt en zullen op basis van een langdurige samenwerking de communicatie, informatieverstrekking en service bij de Rijksuniversiteit Groningen op een hoog peil brengen", aldus Robert Versteeg, Directeur van BiXyte.

Einde Persbericht

Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel "De Lathmer" in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management, live chat, call management en brief, fax en baliecontact. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van zijn kernproduct: Trinicom 5 (T5(TM)). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multichannel contactcenter, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde Customer Interaction Management software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot haar klantenkring rekenen, waaronder Cendris, SNT, Achmea, Volkswagen/Audi, TUI, Rabobank International, Waterschapsbedrijf Limburg, Albert Heijn, Wolters Noordhoff en Tiscali. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.

Over BiXyte

BiXyte is business partner van o.a. Trinicom en dé specialist op het gebied van Customer Service en eCRM en helpt organisaties om hun klantcommunicatie proces en service te verbeteren, de omzet te verhogen en de kosten significant te reduceren. Het behalen van het maximale rendement uit klantrelaties en het optimaliseren van de klanttevredenheid, zijn de doelstellingen die BiXyte voor haar eigen klanten realiseert. De dienstverlening van BiXyte strekt zich uit van inventarisatie en strategisch advies tot implementatie van innovatieve oplossingen op het gebied van Customer Service en eCRM. De consultants van BiXyte hebben jarenlange ervaring met een grote diversiteit aan business processen en projecten binnen zowel grote als kleinere organisaties, in de verschillende branches en sectoren. Daarnaast beschikken de medewerkers van BiXyte over het certificaat Trinicom Certified Professional.

Over de Rijksuniversiteit Groningen
De Rijksuniversiteit Groningen (RUG) is een universiteit waarvan wetenschappelijk onderwijs en onderzoek internationaal hoog staan aangeschreven, en behoort tot de top van de Europese universiteiten. Studenten uit alle continenten bereiden zich aan de RUG voor op hun internationale loopbaan. In een uitgebreid netwerk van internationale samenwerkingscontacten werken onderzoekers aan de grenzen van het weten. Zij bevestigen daarmee de mondiale naam en faam van de universiteit. Iedere dag geven meer dan 5500 medewerkers en ruim 25.000 studenten gestalte aan de missie van de RUG. Behalve een studie naar keuze heeft de Rijksuniversiteit Groningen een stimulerende omgeving te bieden. Daarnaast worden de verschillen in ambities en talenten gehonoreerd en werkt men actief samen met bedrijfsleven, overheden en burgers. Uitstekende informatieverstrekking en hoogwaardige service bieden tegen maximale efficiency, spelen een belangrijke rol in de universitaire wereld.



Ingezonden persbericht