Generali

Generali koerst op Delta Lloyd medewerkers

Generali speelt snel in op de aangekondigde kostenbesparingen bij Delta Lloyd Verzekeringen. Maandag werd bekend dat Delta Lloyd de besparingen onder meer door verlaging van de personeelskosten wil realiseren. Omdat voor de deur parkeren bij Delta Lloyd niet op prijs wordt gesteld verscheen dinsdag de Generali Defender op wel zeer originele wijze bij het kantoor van Delta Lloyd. Niet over de weg, maar via het water op een boot. Omdat kostenbesparing de aanleiding is van de personeelsreductie bij Delta Lloyd was de tekst op de lichtkrant van de Defender hierop aangepast: `Wij besparen niet. Wij verzekeren! www.werkenbijgenerali.nl'. Generali wil medewerkers van Delta Lloyd hiermee de mogelijkheid bieden zelf een oplossing te vinden in deze voor hen onzekere tijden.
Sterke groei Generali
Dé specialist op het gebied van pensioen- en inkomensverzekeringen maakt een sterke groei door. Om deze trend te kunnen voortzetten zijn professionals nodig. Professionals die niet via de gebaande paden te werk gaan en voor wie de persoonlijke benadering altijd voorop staat. Generali vindt het belangrijk zelf ook zo naar buiten te treden. Zoals bijvoorbeeld bij deze actie.

Op zoek naar medewerkers
"Onze pay-off `Wij beloven niet. Wij verzekeren' leende zich prima voor de boodschap van deze ludieke actie," benadrukt Joop Vriesema, directeur HRM van Generali. "Hiermee willen we potentiële werknemers op een verrassende manier benaderen. Eerder deden we dit al bij de overname van ABN AMRO en bij Zwitserleven. Met dit verschil dat we de Generali Defender nu over het water lieten aankomen voor het beste zicht vanuit het Delta Lloyd pand. In deze tijden van krapte op de arbeidsmarkt willen we ons écht onderscheiden van de rest. Moet je laten zien wat je als werkgever te bieden hebt. Want uiteindelijk willen we natuurlijk allemaal die goede mensen binnenhalen die met ons meebouwen aan het succes van ons bedrijf. En die vind je natuurlijk niet zomaar, hier moet je wel wat voor doen. Dus hebben we besloten de mensen zelf op te zoeken. Dan ben je actueel, hanteer je een persoonlijke benadering én verras je je omgeving. En daar is het ons om te doen."
Van deze actie is natuurlijk ook een kort filmpje te zien op YouTube: http://nl.youtube.com/watch?v=4LH2-2UuTzg

Publicatiedatum: 16-04-2008

© Generali verzekeringsgroep 2008