Generali koerst op Delta Lloyd medewerkers
Generali speelt snel in op de aangekondigde kostenbesparingen bij
Delta Lloyd Verzekeringen. Maandag werd bekend dat Delta Lloyd de
besparingen onder meer door verlaging van de personeelskosten wil
realiseren. Omdat voor de deur parkeren bij Delta Lloyd niet op prijs
wordt gesteld verscheen dinsdag de Generali Defender op wel zeer
originele wijze bij het kantoor van Delta Lloyd. Niet over de weg,
maar via het water op een boot. Omdat kostenbesparing de aanleiding is
van de personeelsreductie bij Delta Lloyd was de tekst op de
lichtkrant van de Defender hierop aangepast: `Wij besparen niet. Wij
verzekeren! www.werkenbijgenerali.nl'. Generali wil medewerkers van
Delta Lloyd hiermee de mogelijkheid bieden zelf een oplossing te
vinden in deze voor hen onzekere tijden.
Sterke groei Generali
Dé specialist op het gebied van pensioen- en inkomensverzekeringen
maakt een sterke groei door. Om deze trend te kunnen voortzetten zijn
professionals nodig. Professionals die niet via de gebaande paden te
werk gaan en voor wie de persoonlijke benadering altijd voorop staat.
Generali vindt het belangrijk zelf ook zo naar buiten te treden. Zoals
bijvoorbeeld bij deze actie.
Op zoek naar medewerkers
"Onze pay-off `Wij beloven niet. Wij verzekeren' leende zich prima
voor de boodschap van deze ludieke actie," benadrukt Joop Vriesema,
directeur HRM van Generali. "Hiermee willen we potentiële werknemers
op een verrassende manier benaderen. Eerder deden we dit al bij de
overname van ABN AMRO en bij Zwitserleven. Met dit verschil dat we de
Generali Defender nu over het water lieten aankomen voor het beste
zicht vanuit het Delta Lloyd pand. In deze tijden van krapte op de
arbeidsmarkt willen we ons écht onderscheiden van de rest. Moet je
laten zien wat je als werkgever te bieden hebt. Want uiteindelijk
willen we natuurlijk allemaal die goede mensen binnenhalen die met ons
meebouwen aan het succes van ons bedrijf. En die vind je natuurlijk
niet zomaar, hier moet je wel wat voor doen. Dus hebben we besloten de
mensen zelf op te zoeken. Dan ben je actueel, hanteer je een
persoonlijke benadering én verras je je omgeving. En daar is het ons
om te doen."
Van deze actie is natuurlijk ook een kort filmpje te zien op YouTube:
http://nl.youtube.com/watch?v=4LH2-2UuTzg
Publicatiedatum: 16-04-2008
© Generali verzekeringsgroep 2008
Generali