Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Dagelijks inzicht in online discussies, sentimenten en nieuws Buzzcapture lanceert online Brand Monitor

Amsterdam - 16 april 2008 - Buzzcapture lanceert vandaag de Brand Monitor, de eerste internet-scanner in Nederland die bedrijven direct inzicht geeft in het online imago van het bedrijf, merk of product. Deze gepersonaliseerde web-based tool volgt op trefwoord consumentendiscussies, nieuws en sentimenten op weblogs, internetforums etc.

De Brand Monitor werkt als een online dashboard. Klanten kunnen op elk moment zien hoe het bedrijf of merk er online voorstaat. De informatie wordt dagelijks geupdate en weergegeven in trendgrafieken. Daarin staat informatie over volume, sentimenten en relevante postings met de directe link naar de plaats waar de online discussie plaatsvindt.

"De rapporten werden eerst alleen per week, maand of kwartaal geleverd, maar we wilden klanten ook dagelijks toegang geven tot deze informatie. Een brandmanager, woordvoerder of marketeer moet snel inzicht hebben in het nieuws en continu een vinger aan de pols hebben, niet alleen ten aanzien van de eigen merken maar ook van andere marktspelers." Aldus Alex van Leeuwen, oprichter van Buzzcapture

Tot nu toe leverde Buzzcapture alleen analyses van de 'online buzz' in rapportvorm. Deze buzz-rapporten geven periodiek inzicht in volume, inhoud en sentimenten van online discussies over merken en bedrijven. Daarnaast krijgt de klant inzicht in trends in discussies, concurrentie-analyse en een overzicht van belangrijke bronnen. De Brand Monitor geeft deze informatie nu veel sneller online.

Winkelman en Van Hessen, adviesbureau voor marketing en communicatie ziet een enorme potentie in de Brand Monitor. Barbara de Heer van WVH Interactive: 'Deze web-tool is een fantastische aanvulling op onze adviesdiensten op corporate- en marketingcommunicatiegebied. Onze klanten kunnen online buzz monitoren en voor ons is het een tool waarmee we vroegtijdig inzicht verkrijgen in online ontwikkelingen en pro-actief kunnen adviseren op het gebied van online reputatiemanagement en marketingcommunicatie'. Buzzcapture en Winkelman en Van Hessen werken nauw samen aan de ontwikkeling van een totaaloplossing voor online reputatiemanagement.

-EINDE BERICHT -

Buzzcapture BV
Buzzcapture monitort ruim 500.000 online bronnen in Nederland met het doel inzicht te verschaffen in online discussies die gevoerd worden over producten, merken en organisaties. Buzzcapture marktleider in Nederland op het gebied van Consumer Generated Media-analyse werkt voor klanten als Microsoft, Nutricia, OMD, Universal Media, Lost Boys, Essent en de Rijksvoorlichtingsdienst.

Meer informatie is te vinden op www.buzzcapture.com. Contactinfo: Alex van Leeuwen van Buzzcapture: 06-52666478

Winkelman en Van Hessen B.V.
Winkelman en Van Hessen is het grootste zelfstandige communicatieadviesbureau in Nederland. Het bureau werkt met ruim 80 medewerkers voor gerenommeerde klanten binnen bedrijfsleven en overheid. Specialisaties van het bureau zijn marketing-, corporate-, online- en overheidscommunicatie en public affairs. www.winkelmanenvanhessen.nl

Contactinfo: Barbara de Heer van WVH Interactive: 06-25 55 40 29 of bdeheer@winkelmanenvanhessen.nl