NEN
Seminar ISO en klanttevredenheid
dinsdag 15 april 2008, 12:38
Op 23 en 30 juni geeft NEN twee seminars over ISO en
klanttevredenheid. Deze seminars staan in het teken van de nieuwe
ISO-normen voor klanttevredenheid.
NEN-EN-ISO 9001 bevat eisen voor kwaliteitsmanagementsystemen waarvan
het doel is klanten tevreden te stellen door te voldoen aan hun eisen.
Omdat klanteneisen en klanttevredenheid respectievelijk begin- en
eindpunt vormen van het ISO 9001-procesmodel, heeft ISO deze
ondersteunende richtlijnen ontwikkeld voor invulling van het aspect
klanttevredenheid. Door systematische toepassing daarvan kan
klanttevredenheid worden vergroot en tegelijkertijd input worden
geleverd aan de continue verbetering van de organisatie.
De richtlijnen in deze normen zijn gericht op het creëren van een
klantgerichte organisatie en het verhogen van klanttevredenheid. De
complete ISO-serie voor klanttevredenheid omvat de volgende normen:
* ISO 10001:2007 Kwaliteitsmanagement - Klanttevredenheid -
Richtlijnen voor gedragscodes voor organisaties
* ISO 10002:2004 Kwaliteitsmanagement - Klanttevredenheid -
Richtlijnen voor klachtenbehandeling
* ISO 10003:2007 Kwaliteitsmanagement - Klanttevredenheid -
Richtlijnen voor het oplossen van geschillen buiten de organisatie
* ISO/TS 10004 Kwaliteitsmanagement - Richtlijnen voor het monitoren
en meten van klanttevredenheid (nog te publiceren)
Tijdens het seminar krijgt u:
* een compleet overzicht van wat ISO te bieden heeft op het gebied
van klanttevredenheid;
* inzicht in de praktijk van een aantal bedrijven bij wie
klanttevredenheid hoog in het vaandel staat.
Voor wie?
Het seminar is bedoeld voor medewerkers en leidinggevenden die zich
binnen organisaties bezighouden met kwaliteit, klantgerichtheid,
klanttevredenheid en klantcontacten. Voor organisaties in de
profitsector en de non-profitsector.
Meer informatie?
Ja, ik ontvang graag meer informatie over de seminars 'ISO en
klanttevredenheid'.
zie ook de volgende gerelateerde onderwerpen:
NEN-ISO 10001:2007 en (Norm) NEN-ISO 10002:2004 nl (Norm) NEN-ISO
10003:2007 en (Norm)