Ministerie van Defensie

15-04-2008 16:52

INTERNATIONALE PRIJS VOOR WERVINGSCAMPAGNE LANDMACHT

De Koninklijke Landmacht heeft gisteren in de Verenigde Staten de Creative Excellence Award
gewonnen voor de beste multimediacampagne. Ze kreeg de prestigieuze prijs voor de 'geschikt/ongeschikt' reclamespotjes. De landmacht versloeg daarmee gerenommeerde bedrijven uit de Verenigde Staten, Canada en Europa. Ook de Koninklijke Marine viel in de prijzen met een aantal van haar deelcampagnes.

De bekendheid van de landmachtcampagne is uitzonderlijk hoog (83%). Het geschikt/ongeschikt-thema wordt niet alleen toegepast in tv-commercials, maar ook doorvertaald naar radio, kranten, internet en outdoor-reclame.

In herkenbare situaties wordt getoond over welke eigenschappen iemand moet beschikken om bij dit krijgsmachtdeel te werken. Kenmerken als geduld, moed, zelfbeheersing en doorzettingsvermogen passeren daarbij de revue. Voor een baan bij de landmacht moet je heel wat in je mars hebben, zo is de boodschap.

In Nederland is de wervingscampagne al meerdere malen bekroond, onder meer met een Gouden Effie in 2007. Ook dit jaar is de landmacht genomineerd voor een aantal gerenommeerde reclameprijzen.