15-04-2008 16:52
INTERNATIONALE PRIJS VOOR WERVINGSCAMPAGNE LANDMACHT
De Koninklijke Landmacht heeft gisteren in de Verenigde Staten
de Creative Excellence Award
gewonnen voor de beste multimediacampagne. Ze kreeg de prestigieuze
prijs voor de 'geschikt/ongeschikt' reclamespotjes. De landmacht
versloeg daarmee gerenommeerde bedrijven uit de Verenigde Staten,
Canada en Europa. Ook de Koninklijke Marine viel in de prijzen met een
aantal van haar deelcampagnes.
De bekendheid van de landmachtcampagne is uitzonderlijk hoog (83%).
Het geschikt/ongeschikt-thema wordt niet alleen toegepast in
tv-commercials, maar ook doorvertaald naar radio, kranten, internet en
outdoor-reclame.
In herkenbare situaties wordt getoond over welke eigenschappen iemand
moet beschikken om bij dit krijgsmachtdeel te werken. Kenmerken als
geduld, moed, zelfbeheersing en doorzettingsvermogen passeren daarbij
de revue. Voor een baan bij de landmacht moet je heel wat in je mars
hebben, zo is de boodschap.
In Nederland is de wervingscampagne al meerdere malen bekroond, onder
meer met een Gouden Effie in 2007. Ook dit jaar is de landmacht
genomineerd voor een aantal gerenommeerde reclameprijzen.
Ministerie van Defensie