CWI verleidt werkgevers met 'pittige 45-plusser'

15/04/2008 11:49

Centrum voor Werk en Inkomen

Bij het vervullen van vacatures zien werkgevers oudere werkzoekenden nog vaak over het hoofd. Tegelijk staan veel vacatures lang open of kunnen helemaal niet worden vervuld. CWI wil dat ondernemers meer oog krijgen voor de talenten van deze werkzoekenden en eventuele vooroordelen aan de kant schuiven. Tijdens de Week van de Ondernemer, die vandaag van start gaat, overhandigen CWI-adviseurs aan tweeduizend MKB-bedrijven een kaasje met de tekst: '45+, pittig en karaktervol'. MKB-Nederland steunt de actie.

Met de flitsbezoeken wil CWI werkgevers uit het midden- en kleinbedrijf bewust maken van het grote aanbod aan goed gemotiveerde en gekwalificeerde 45-plus werkzoekenden. Ook wil CWI wijzen op de noodzaak van het voeren van leeftijdsbewust personeelsbeleid. De actie richt zich op bedrijven die op het moment niet of nauwelijks personeel werven via CWI.

Sinds eind 2006 zet CWI extra adviseurs in voor de bemiddeling van 45-plus werkzoekenden. Mede dankzij deze inspanning heeft CWI de laatste vijftien maanden 30.000 45-plussers meer aan de slag geholpen dan in de overeenkomstige periode daarvoor. CWI helpt 45-plussers hun kansen op een baan te vergroten door het aanbieden van onder meer sollicitatietrainingen, netwerkbijeenkomsten, speeddates met werkgevers en competentietests. Een op de twee bij CWI ingeschreven werkzoekenden is ouder dan 45 jaar.





http://www.werk.nl