- PERSBERICHT -
UTRECHT, maandag 14 april
Pickwick voert nieuw ontwerp in voor alle 56 Pickwick theesoorten - grootste restyling in bestaan van het theemerk
Een kopje thee past bij elk moment; thee verrijkt, verwarmt, verkwikt, troost en ontspant. Dit is het centrale verhaal dat Pickwick vanaf vandaag vertelt aan het grote publiek in haar nieuwe (TV-) campagne. Doel is om - als marktleider - de Nederlander hier weer bewust van te maken. Centraal element van de nieuwe campagne is de introductie van nieuwe theeverpakkingen, voor de Nederlandse theefabrikant de grootste 'restyling' in haar bestaan. Met de nieuwe theedozen in de supermarkt wil Pickwick de rijkheid en de waardering voor thee terug laten komen in de schappen. Voor de consument wordt het nu gemakkelijker om de zwarte theeën, vruchtentheeën en well-being theeën te leren kennen en herkennen. Het traject om alle 56 Pickwick-theevarianten te laten overgaan op de nieuwe verpakking gaat nog enkele maanden duren.
De theecultuur in Nederland heeft de afgelopen decennia een sterke ontwikkeling doorgemaakt. Met de introductie van vruchtenthee in de jaren '70, rooibos en groene thee in 1998, en witte thee in 2006 - allen gedreven door Pickwick - is de populariteit van thee onder Nederlandse vrouwen en mannen verder toegenomen. Uit onderzoek van de theefabrikant onder consumenten bleek eerder al dat mensen thee drinken voor een moment van rust en ontspanning, gezelligheid met vrienden of familie, een moment voor jezelf, of uit gezondheidsoverwegingen. De waardering voor thee is onveranderd hoog; uit eigen cijfers van Pickwick blijkt dat 9 op de 10 Nederlanders thee drinkt.
"We zien in Nederland een algehele toename van waardering voor thee. Met de nieuwe verpakkingen willen we de rijkheid van thee verder benadrukken en theedrinkers bewust maken van wat thee op verschillende momenten op de dag voor ze kan betekenen", aldus Bas Tulner, marketing manager bij Pickwick.
Fliptop
De voorbereidingen voor de overgang op de nieuwe verpakkingen heeft een jaar geduurd. De nieuwe theedoosjes hebben nu allemaal een zogenaamde 'fliptop' deksel. Verder bevat elke verpakking achtergrondinformatie over de thee in het doosje, en valt te lezen welke andere theevariaties er zijn. Het formaat van de doosjes is nagenoeg ongewijzigd gebleven, evenals de kwaliteit en smaak van de thee.
Pickwick heeft een rijke historie, die begint in 1753 bij Douwe Egberts. In dat jaar begon de kruidenier met de verkoop van thee en koffie vanuit zijn winkeltje in het Friese Joure. In 1937 verscheen de naam Pickwick voor het eerst op de theedoosjes. Vandaag de dag wordt er door de Nederlander gemiddeld drie kopjes thee per dag gedronken. Vier op de vijf kopjes worden thuis gedronken. Thee is één van de oudste en populairste dranken ter wereld.
Voor meer informatie en/of beeldmateriaal:
Bas Tulner, Pickwick Nederland, telefoon: (030) 297 8227 of e-mail:
Cindy Schoonbeek of Vries Strookman, Pleon voor Pickwick, telefoon: (020) 487 40 00 of e-mail: