Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Centraal Beheer Achmea zet affiliate marketing in voor commercial 'Even Apeldoon bellen'

Amsterdam, 14 april 2008 --- De nieuwe 'Even Apeldoorn bellen' commercial van Centraal Beheer Achmea is vanaf vandaag zowel op tv als op internet te zien. Om de online befaamdheid van de commercial te verhogen, maakt de verzekeraar gebruik van affiliate marketing. Centraal Beheer Achmea ging hiervoor in zee met affiliate marketing netwerk M4N.

De komst van nieuwe communicatieplatformen en de populariteit van sociale netwerken op internet - zoals Hyves en YouTube - maakt integratie van deze nieuwe media in marketingcampagnes belangrijk. Deze platformen zijn tegenwoordig essentieel voor een succesvolle campagne en daarom wordt de bekende reclamecampagne van Centraal Beheer Achmea die in 1986 voor het eerst op de televisie te zien was nu ook crossmediaal ingezet.

'Er breekt een nieuw tijdperk voor ons aan', aldus Marjanne Mulder, manager merkcommunicatie bij Centraal Beheer Achmea. 'De online wereld wordt steeds belangrijker. Om een groter draagvlak te creëren en een breder publiek te bereiken, tonen we onze commercials niet alleen op tv maar ook op internet. Daarnaast proberen we de interactie met kijkers en websitebezoekers te vergroten', merkt Mulder op. Voor de vriendenwebsite Hyves is een spel gemaakt dat gebaseerd is op de nieuwe commercial. Via een 'Skydive'-gadget kunnen Hyves-vrienden een spel spelen dat inhaakt op de reclamefilm. Daarnaast is het via Hyves mogelijk de commercial te bekijken.

Om de commercial te promoten zet Centraal Beheer Achmea affiliate marketing in. Het voordeel hiervan - ten opzichte van een traditionele campagne waarbij organisaties betalen om een banner te tonen, ongeacht hoeveel mensen de content zien - is dat er betaald wordt per klik. Het opnemen van een link naar de commercial is voor affiliates aantrekkelijk vanwege het hoge amusementsgehalte van de reclamefilmpjes van de Apeldoornse organisatie. Bovendien hoeven affiliates geen verkoop te genereren maar moeten zij bezoekers trekken die de commercial bekijken.

Over Centraal Beheer Achmea
Centraal Beheer Achmea startte in 1909 in Amsterdam als een klein administratiekantoor voor onderlinge verzekeringen van werkgevers. In de jaren zeventig verhuisde de verzekeraar naar Apeldoorn. De plaats die iedereen kent van de campagne 'Even Apeldoorn bellen'.

Centraal Beheer Achmea verzorgt onder andere pensioen-, levens- en schadeverzekeringen en levert financiële diensten aan particulieren, werknemers en bedrijven. Daarnaast biedt Centraal Beheer Achmea administratieve dienstverlening en hulpverlening bij schade en risicomanagement. De verzekeraar doet dit zonder tussenkomst van derden maar levert rechtstreeks aan de klant. Centraal Beheer Achmea is onderdeel van de Achmea Groep en neemt deel in de Europese holding Eureko. Voor meer informatie, zie www.centraalbeheer.nl

Over M4N
M4N heeft als missie om het zoeken, vinden en kopen van producten op internet gemakkelijker te maken. M4N bereikt dit door een netwerk van website eigenaren, affiliates genoemd, te koppelen aan aanbieders van producten op internet. Het bedrijf ziet de affiliates als distributiekanaal: zij maken informatie (commercieel en niet commercieel) namelijk toegankelijk voor specifieke doelgroepen en linken naar de juiste plekken op de vaak uitgebreide websites van adverteerders. Met M4N kunnen zowel affiliates als adverteerders beter op het online koopproces afstemmen door middel van goede statistieken en promotiemateriaal. Voor meer informatie, zie: Affiliate netwerk voor adverteerders en exploitanten. Hyperlinks
Centraal Beheer Achmea: http://www.centraalbeheer.nl/ M4N: http://www.m4n.nl
Nieuwe 'Even Apeldoorn bellen'-commercial: http://www.centraalbeheer.nl/cbi/cb/corporate/fun/commercials.jsp Skydive gadget: http://www.centraalbeheer.nl/hyves



Ingezonden persbericht