Ingezonden persbericht


Spannende finaledag met 'close finish';

Gang 102 uit Nijmegen wint
'Word Berentzen Studentenhuis 2008'

Breda, 14 april 2008 - Gang 102 uit Nijmegen heeft zaterdag de felbegeerde titel 'Berentzen Studentenhuis van 2008' gewonnen. Na de zinderende finale op zaterdag hebben ze ronde 3 gewonnen en de feestvakantie voor 16 personen naar Chersonissos in de wacht gesleept.

De finale 'Großer und Besser'
Alle studentenhuizen in heel Nederland werden in ronde 1 opgeroepen om hun meest feestende foto te uploaden op www.BerentzenStudentenhuis.nl. In ronde 2 was de opdracht om zoveel mogelijk media aandacht te creëren met een rode appel. De 24 ijverige en creatieve studentenhuizen hebben bij elkaar meer dan 55 fragmenten en publicaties gehaald in o.a. De Wereld Draait Door, Pauw&Witteman, Het Gesprek, Spuiten en Slikken, Radio538, Q-music. De inhoud van ronde 3 is zaterdag pas bekendgemaakt. De 5 overgebleven studentenhuizen kregen om 10:00 uur 's ochtends te horen dat de rode appel in de finale 'Großer und Besser' ook weer centraal stond. Tot 17:00 uur kregen ze de tijd om met de rode appel middels ruiltransacties een in omvang zo'n groot mogelijk voorwerp te bemachtigen. Gang 102 uit Nijmegen kwam aan het einde van de dag met een mega legertent aanzetten.

Carolien de Winter, brandmanager Berentzen: "Berentzen Apfelkorn is al jarenlang het huisdrankje van menig studentenvereniging. Een studententijd hoort volgeboekt te zijn met feest en fun en dat is exact waar Berentzen Apfelkorn voor staat. Met deze 'house battle' hopen we een traditie neer te zetten die bijdraagt aan een onvergetelijke studententijd".

De 5 finalisten
Naast de hoofdprijs 8 dagen Chersonissos voor 16 personen mogen de overige 4 finalisten met 5 personen 8 dagen partyen op Mallorca. De eindstand ziet er als volgt uit:
* Gang 102 uit Nijmegen

* Central uit Wageningen

* Viskraam uit Rotterdam

* Spuizicht uit Amsterdam

* Magneet uit Rotterdam

Over A Brand New Day
A Brand New Day koppelt de kennis en professionaliteit van grote multinationals aan de flexibiliteit en creativiteit van een gedreven team. Een team van ervaren mensen die inmiddels een ruime kennis en expertise in de drankenbranche hebben opgebouwd. De portfolio bestaat o.a. uit Berentzen Apfelkorn, Courvoisier, Hpnotiq, Monte Scroppino, Puschkin, Stroh, Teacher's. Voor meer informatie www.abrandnewday.nl.
---



Ingezonden persbericht