Heliview Marketingservices

Cross-selling mogelijkheden nemen toe
14-04-2008

Dit blijkt uit de laatste meting van de ICT Consumer Monitor van Heliview, een onderzoek onder ruim 1.700 huishoudens.

De consument blijkt positief tegenover het afnemen van meer producten (telefonie, internet en digitale televisie) bij dezelfde provider te staan. Waar het in kwartaal 2 in 2007 nog 33% van de respondenten betrof, blijkt aan het eind van het jaar 40% open te staan voor zogenaamde multiplay aanbiedingen. Daarentegen ligt de switchintentie naar een andere provider op 23%. De relatief grote switch-geneigdheid naar een andere provider blijft voor de internetaanbieders een aandachtspunt.

Reden genoeg voor Heliview om de markt voor nieuwe diensten op het gebied van digitale media onder de loep te nemen. Welke diensten hebben volgens de Nederlandse consument die toegevoegde waarde? En zorgen die diensten voor een verlaging in switchgedrag? In het tweede kwartaal van 2008 onderzoekt Heliview de markt voor Value Added Services en de resultaten zullen verschijnen als nieuwe module in de ICT Consumer Monitor 2008.