Heliview Marketingservices
Cross-selling mogelijkheden nemen toe
14-04-2008
Dit blijkt uit de laatste meting van de ICT Consumer Monitor van
Heliview, een onderzoek onder ruim 1.700 huishoudens.
De consument blijkt positief tegenover het afnemen van meer producten
(telefonie, internet en digitale televisie) bij dezelfde provider te
staan. Waar het in kwartaal 2 in 2007 nog 33% van de respondenten
betrof, blijkt aan het eind van het jaar 40% open te staan voor
zogenaamde multiplay aanbiedingen. Daarentegen ligt de switchintentie
naar een andere provider op 23%. De relatief grote switch-geneigdheid
naar een andere provider blijft voor de internetaanbieders een
aandachtspunt.
Reden genoeg voor Heliview om de markt voor nieuwe diensten op het
gebied van digitale media onder de loep te nemen. Welke diensten
hebben volgens de Nederlandse consument die toegevoegde waarde? En
zorgen die diensten voor een verlaging in switchgedrag? In het tweede
kwartaal van 2008 onderzoekt Heliview de markt voor Value Added
Services en de resultaten zullen verschijnen als nieuwe module in de
ICT Consumer Monitor 2008.