Politie zoekt 2.200 nieuwe agenten
11/04/2008 14:01
Politieacademie
Wervingscampagne genomineerd voor Effie en Magneet
De politie start volgende week weer met een campagne om ruim 2.200 nieuwe politieagenten te werven. Om voldoende blauw op straat te garanderen, is de politie jaarlijks op zoek naar een dergelijke instroom. De wervingscampagne was eerder zo succesvol dat zij recentelijk genomineerd is voor belangrijke reclameprijzen: de Effie en de Magneet. De campagne richt zich vooral op vrouwen.
Meer vrouwen
De campagne-uitingen appelleren vooral aan de sociale kant van het vak: mensen helpen, problemen oplossen voor mensen. Over het algemeen wordt deze kant van het vak vooral door vrouwen aantrekkelijk gevonden. Het aantal vrouwen dat gedurende de campagneperiode oktober t/m december 2007 heeft gesolliciteerd is met 17% (tot ca. 1.500) fors toegenomen in vergelijking met 2006. De specifieke aandacht voor vrouwen heeft niet tot een daling van mannelijke sollicitanten geleid. Sterker nog: dat aantal steeg met 12% (ca. 3.000) t.o.v. van 2006.
Magneet
De Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie geeft elk jaar een Magneet aan de beste communicatie-uitingen om nieuw personeel te werven. De wervingscampagne van de politie is genomineerd in twee categorieën: beste TV-commercial (1 van de 6 genomineerden) en beste Webvertising (1 van de 2 genomineerden). Op 14 mei is de uitreiking.
Effie
De Effie is de belangrijkste reclame-effectiviteitsprijs van Nederland. De beste reclames die het meeste effect hebben gehad, worden beloond met een zogenoemde Accent. De wervingscampagne van de politie is één van de 16 genomineerden. De uitreiking vindt plaats op 24 juni.
Kijk voor de wervingscampagne op www.kombijdepolitie.nl