Gemeente Strijen
Bekendmakingen week 15
SayIt
(11-04-2008) Bekendmakingen
Burgemeester en wethouders van Strijen maken het volgende bekend:
Aanvraag om lichte bouwvergunning ontvangen van:
- A.C. Kant voor het plaatsen van een tuinhuisje op het perceel Dam 3a
te Strijen (ontvangen 1 april 2008).
- M.W. Verschoor voor het plaatsen van een dakkapel op het perceel
Nieuwestraat 60 te Strijen (ontvangen 1 april 2008).
- G.R.A. Hahn voor het plaatsen van een dakkapel op het perceel
Lestevenonstraat 30 te Strijen (ontvangen 7 april 2008).
Aanvraag om reguliere bouwvergunning ontvangen van:
- C.A. Pelkman Crouwel voor het oprichten van een aanbouw op het
perceel Oud Bonaventurasedijk 76b (caravanpark Bonaventura) te Strijen
(ontvangen 7 april 2008).
Met vragen over het gebruik van eventuele rechtsmiddelen (bezwaren
e.d.) tegen de verzoeken om bouwvergunning kunt u zich wenden tot het
bureau Bestuursondersteuning in het gemeentehuis.
Intrekking delegatieverordeningen:
Burgemeester en wethouders van Strijen hebben op 8 april 2008 besloten
de volgende besluiten in te trekken:
1. Delegatieverordening invalidenparkeerkaart d.d. 10 april 1990;
2. Delegatieverordening gedenktekens op graven d.d. 11 juni 1991;
3. Delegatieverordening loterijvergunningen Wet op de Kansspelen d.d.
11 juni 1991
4. Delegatieverordening weekmarkt d.d. 10 april 1990.
Dit besluit treedt in werking de dag na deze bekendmaking en ligt
vanaf heden voor een ieder ter inzage bij het bureau
Bestuursondersteuning in het gemeentehuis.
Vrijstelling artikel 15 Wet op de Ruimtelijke Ordening :
Burgemeester en wethouders van Strijen maken bekend dat zij voornemens
zijn om met toepassing van artikel 15 van de Wet op de Ruimtelijke
Ordening (WRO), juncto artikel 9, lid 6 en lid 9 van het
bestemmingsplan Noord vrijstelling te verlenen van het bestemmingsplan
aan:
- G.J.H. Kolk voor het oprichten van een woning met garage op het
perceel gelegen naast Noordstraat 10 te Strijen.
Vrijstelling artikel 19, lid 3 Wet op de Ruimtelijke Ordening:
Burgemeester en wethouders van Strijen maken bekend dat zij voornemens
zijn om met toepassing van artikel 19, lid 3 van de Wet op de
Ruimtelijke Ordening (WRO) vrijstelling te verlenen van het
bestemmingsplan aan:
- J.W. Engels voor het plaatsen van een garage op het perceel
Buitendijk 32 te Strijensas.
Het ontwerpbesluit met bijbehorende stukken ligt met ingang van 14
april 2008 gedurende zes weken ter inzage bij het bureau Ruimtelijke
Ordening, Wonen en Milieu in het gemeentehuis. Binnen de termijn dat
het besluit ter inzage ligt kan een ieder een zienswijze omtrent het
ontwerpbesluit indienen bij ons college. Deze zienswijze dient bij
voorkeur schriftelijk te worden ingediend. Ook het indienen van een
mondelinge zienswijze is mogelijk. Hiervoor dient tijdig een afspraak
te worden gemaakt (telefoonnummer 078-6748231).
Degene die zijn zienswijze indient, kan op een nader te bepalen datum
tijdens een hoorzitting in de gelegenheid worden gesteld om de
zienswijze nog nader toe te lichten.
Algemene Wet Bestuursrecht
Burgemeester en wethouders van Strijen maken de volgende besluiten
bekend:
Kapvergunning verleend aan:
- Gemeente Strijen, postbus 5881 te Strijen voor het kappen van 1
lindeboom op de locatie Strijensedijk ter hoogte van nummer 9 te
Strijen (verzonden 2 april 2008).
Vergunning verleend voor het organiseren van een evenement aan:
- Oranjevereniging Strijen, p/a mevrouw S. Alders-du Bosc,
Roerdompstraat 29 te Strijen voor het organiseren van activiteiten op
30 april 2008 ten behoeve van de Koninginnedagviering in de kern
Strijen (verzonden 10 april 2008).
Ontheffing geluidhinder verleend aan:
- Oranjevereniging Strijen, p/a mevrouw S. Alders-du Bosc,
Roerdompstraat 29 te Strijen voor het ten gehore brengen van muziek op
30 april 2008 ten behoeve van de Koninginnedagviering in de kern
Strijen (verzonden 10 april 2008).
Vergunning verleend voor het houden van een vrijmarkt:
- Oranjevereniging Strijen, p/a mevrouw S. Alders-du Bosc,
Roerdompstraat 29 te Strijen voor het houden van een kindervrijmarkt
op 30 april 2008 op het Dingenis Sanderseplein te Strijen (verzonden
10 april 2008).
Vergunning voor het plaatsen van driehoeksborden is verleend aan:
- Van Puffelen Buitenreclame B.V., mevrouw G. Haile, Haltewachter 2-12
te Rotterdam voor de periode van 22 januari tot en met 31 januari 2009
voor het plaatsen van 10 driehoeksborden met daarop de aankondiging
van Grafisch Lyceum te Rotterdam (verzonden 10 april 2008).
- Van Puffelen Buitenreclame B.V., mevrouw G. Haile, Haltewachter 2-12
te Rotterdam voor de periode van 9 januari tot en met 18 januari 2009
voor het plaatsen van 5 driehoeksborden met daarop de aankondiging van
Zadkine Open Dag (verzonden 10 april 2008).
Lichte bouwvergunning verleend aan:
- Woningstichting De Maashoek voor het veranderen van de
kozijnindeling van de woningen op de percelen Nassaustraat 17 t/m 33
(oneven) en Bernhardstraat 76 t/m 92 (even) te Strijen (verzonden 10
april 2008).
Reguliere bouwvergunning verleend aan:
- D.G. Hage voor het vergroten van de machineberging op het perceel
Molenwegje 2 te Strijen (verzonden 10 april 2008).
- E.J.A. Ballering voor het plaatsen van schuttingen, een aanbouw, een
bijgebouw/overkapping, een luifel en een poort op het perceel
Ritselaarsdijk 10 te Strijen (verzonden 10 april 2008).
Verkeersbesluit:
Het college van burgemeester en wethouder hebben, gelet op hoofdstuk
II Verkeerstekens en maatregelen ter regeling van het verkeer,
paragraaf 5 en 6 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het
wegverkeer, ten behoeve van de activiteiten voor de
Koninginnedagviering, het volgende verkeersbesluit genomen:
- Afsluiting van een gedeelte van de Oude Havenweg, tussen de Oud
Bonaventurasedijk en Albert Heijn op 30 april 2008 van 8.00 tot 18.00
uur, voor alle verkeer;
- Afsluiting van het Dingenis Sanderseplein, op 30 april 2008 tussen
08.00 uur en 18.00 uur, voor alle verkeer.
Besluit losloopgebied voor honden:
Op basis van artikel 2.4.17 van de Algemene Plaatselijke
Verordening(APV) 2008 is het een hondeneigenaar verboden om binnen de
bebouwde kom zijn hond los te laten lopen. Op basis van het derde lid
van dat artikel kunnen burgemeester en wethouders echter gebieden
aanwijzen waar honden wél los mogen lopen. Al vele jaren is het
noordelijke deel van het Molenschaar nabij de Leeuwerikstraat in
gebruik als losloopgebied voor honden. Het gebied was echter niet
formeel hiertoe aangewezen. Bij besluit van 8 april 2008 heeft het
college dat alsnog gedaan.
Het besluit treedt in werking op 12 april 2008 en ligt vanaf heden
voor een ieder ter inzage bij het bureau Bestuursondersteuning in het
gemeentehuis. Het besluit is ook in te zien op strijen.nl (onder
verordeningen).
Rectificatie:
In het Kompas van 28 maart 2008 hebben wij gepubliceerd dat een
bouwvergunning eerste fase was verleend aan: C. Bolwijn en R. Verzijl
voor het gedeeltelijk vergroten van het woonhuis op het perceel
Schenkeldijk 87 te Strijen (verzonden 27 maart 2008). De verleende
vergunning betreft echter een reguliere bouwvergunning.
Tegen bovenstaande besluiten kunnen belanghebbenden binnen 6 weken
nadat de vergunning is verzonden naar de aanvrager (of, wanneer er
geen aanvrager is, na deze publicatie) een bezwaarschrift indienen bij
het bestuurs¬orgaan dat het besluit heeft genomen. In het
bezwaarschrift moet staan waarom u het niet eens bent met het
be¬sluit. Aan het indienen van een bezwaarschrift zijn geen kosten
verbonden. De behandeling van een bezwaar¬schrift mag volgens de wet
maximaal 14 weken in beslag nemen. Het besluit treedt direct in
werking, ook al wordt er bezwaar gemaakt. Bent u van mening dat,
zolang nog niet op het bezwaarschrift is beslist, het besluit niet in
werking zou moeten treden, dan kunt u aan de Voorzieningenrechter van
de rechtbank in Dordrecht een voorlopige voorziening vragen. Het adres
is: postbus 7003, 3300 GC Dordrecht. Een voorlopige voorziening kan
alleen worden gevraagd als er ook bezwaar is gemaakt. Daarnaast moet
er sprake zijn van een spoedeisend belang. Aan het vragen van een
voorlopige voorziening zijn wel kosten verbonden (griffierechten).
Voor vragen over uw bezwaar- en beroepsmogelijkheden kunt u contact
opnemen met het bureau Bestuursondersteuning.