Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Voetbal Toto wint spelers terug
Aantal Toto-spelers groeit snel
Amsterdam, 11 april 2008 Het gaat goed met Toto. Een nieuwe aanpak met nieuwe partners zorgt ervoor dat de voetbal Toto wekelijks aan populariteit wint. Drie hoofdredacteuren, Matthijs van Nieuwkerk, Hugo Borst en Henk Spaan van literair voetbaltijdschrift Hard Gras tekenden vandaag een tweejarige samenwerking met De Lotto. In het clubhuis van AVV Swift in Amsterdam kwamen de vervlogen Toto-jaren weer tot leven.
v.l.n.r. Hans Schraders, Matthijs van Nieuwkerk, Henk Spaan en Hugo Borst
Toto was het eerste product van De Lotto bij haar oprichting in 1961 (toen nog SNS). Destijds startte het spel in samenwerking met de KNVB. Voetbal is Toto en Toto is voetbal, aldus Hans Schraders algemeen directeur van De Lotto. De Lotto wil de emotie en strijd van het voetbal weer terugbrengen in Toto, voor alle voetballiefhebbers. Met een vernieuwde promotionele aanpak die Toto veel zichtbaarder maakt, komt de traditie en het plezier rondom Toto weer terug. Het aantal Toto spelers is duidelijk in stijgende lijn, veel oud-spelers komen terug. De doelstelling van de nieuwe aanpak waarin het partnership met Hard Gras een rol speelt, is in de komende jaren te groeien van 50.000 naar 300.000 Toto-spelers. Sinds januari 2008 is het aantal Toto-spelers tot nu toe gegroeid naar 65.000 spelers.
De samenwerking met Hard Gras
De Lotto zal door deze samenwerking ook haar naam verbinden aan de Prijs voor sportjournalistiek die Hard Gras jaarlijks in november uitreikt. Daarnaast verzorgt het redactietrio een Hard Gras theatertour. Tijdens de persbijeenkomst dook Henk Spaan in zijn nostalgische Totobelevenissen met de legendarische mister null-null . In zijn column schreef hij: Frits van Turenhout had het op zondagmiddag op de radio weliswaar over de Toto-uitslagen, maar de volksmond zei voetbalpool. Algemeen directeur Hans Schraders van De Lotto overhandigde hen, zoals gebruikelijk in de voetbalwereld na ondertekening van een contract, een voetbalshirt met de logo s van Hard Gras en Toto.
Uiteindelijk doel van De Lotto is om via de extra opbrengsten van Toto meer geld uit te kunnen keren aan de Nederlandse sport. Om de sport in Nederland op een nog hoger niveau te krijgen, is meer geld nodig. De Lotto werkt hier hard aan, door het aanbieden van nieuwe producten zoals de Wedstrijd van de Week. Met de Toto-gelden is bijvoorbeeld sport- en evenemententerrein Papendal gebouwd. De Toto-afdracht aan sport neemt in 2008 evenredig toe met haar omzetgroei. Die ligt momenteel 30% boven de prognose en t.o.v. 2007.
- Einde bericht -
Over De Lotto
De Lotto verdient al sinds 1961 geld voor de sport én 18 andere goede doelen in Nederland door het organiseren van de kansspelen Lotto, Krasloten en Toto. Uit de opbrengsten van deze producten heeft De Lotto al ruim 1,1 miljard afgedragen aan de sport en maakt daarmee topsport, breedtesport en amateursport in Nederland mogelijk. Daarnaast levert De Lotto geldelijke bijdragen aan goede doelen in Nederland op het gebied van cultuur, maatschappelijk welzijn en volksgezondheid, zoals het Oranjefonds, het Prins Bernhard Cultuurfonds en KWF Kankerbestrijding.
Nadere informatie:
De Lotto
Danielle van Essen
marketing PR
vanessen@lotto.nl
tel:070 - 321 63 03 of 06 - 209 16 860