Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB

ANWB-leden stemmen voor nieuw logo

Den Haag, 11 april 2008

De 125-jarige ANWB introduceert dit jaar een nieuw logo. Na een aantal selectierondes zijn er nog twee logo's in de race. De ANWB, met bijna 4 miljoen leden de grootste vereniging van Nederland, wil graag weten welk logo de voorkeur van haar leden heeft. Leden en ook medewerkers kunnen daarom vanaf vandaag tot 9 mei stemmen via anwb.nl/nieuwlogo. Alle stemmen wegen mee bij het uiteindelijke besluit van de hoofddirectie van de ANWB.

Het huidige logo gaat al weer 25 jaar mee. Tijd voor verandering. Want de ANWB van nu is veel meer dan de ANWB van 25 jaar geleden. Het nieuwe logo moet aangeven waar de bond voor staat en in de toekomst voor wil staan: een toonaangevende vereniging die leden helpt door ze te informeren, te adviseren in hun keuzes, te waarschuwen en door ze weer op weg te helpen wanneer onderweg problemen optreden.

Begin juli wordt het nieuwe logo gepresenteerd. Aan het einde van het jaar, met het versturen van de lidmaatschapskaart 2009, zal het nieuwe logo in alle ANWB-uitingen worden toegepast.

Al eerder introduceerde de bond tijdens een jubileum een nieuw logo. Zo gebeurde dat in 1933 bij het 50-jarig bestaan en in 1983 bij het 100-jarig jubileum.


Noot voor de redactie

Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB