Nieuw verkooprecord voor Chevrolet Europe
(4/9/2008)
Chevrolet Europe is er tijdens het eerste kwartaal van 2008 in
geslaagd haar sterke verkoopmomentum in Europa vast te houden. De
onderneming realiseerde tijdens de eerste drie maanden van dit jaar
een nieuw verkooprecord door 30.248 Chevrolets meer te verkopen ten
opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
In totaal verkocht Chevrolet Europe 131.568 autoâs gedurende het
eerste kwartaal van 2008. Als gevolg van dit sterke resultaat nam ook
het Europese marktaandeel in deze periode verder toe, met 0,4% tot
2,2%, wat opnieuw een record voor Chevrolet Europe betekende.
âDe sterke groei van Chevrolet â vooral in Oost en Centraal Europa â
is in het eerste kwartaal van 2008 opnieuw voortgezet,â verklaart
Wayne Brannon, Executive Director van Chevrolet Europe. âBinnenkort
arriveert bovendien de nieuwe Aveo op de markt als opvolger van de
Kalos, het bestverkochte model van Chevrolet Europe. We zijn dan ook
vol vertrouwen dat Chevrolet deze positieve verkooptrend gedurende de
rest van 2008 voort zal zetten.â
Tijdens de eerste drie maanden van dit jaar realiseerde Chevrolet in
Rusland de grootste verkoopstijging. In Rusland verkocht Chevrolet in
het eerste kwartaal 60% meer autoâs, waarmee het marktaandeel daar
steeg van 7,5 naar 8,5%. In totaal verkocht Chevrolet in Rusland in
januari, februari en maart 58.498 autoâs, bijna 44% van het totale
Europese verkoopvolume van Chevrolet.
Positieve verkoopresultaten in Nederland dankzij succesvolle acties
Ook in Nederland liet Chevrolet tijdens de eerste drie maanden van
2008 een opwaartse verkooptrend zien. Ten opzichte van dezelfde
periode vorig jaar namen de verkopen van Chevrolet in ons land met
8,7% toe, met in maart zelfs een verkoopstijging van 34% in
vergelijking tot de registraties in maart 2007. Vooral de Captiva
(+41%) en Nubira (+265%) doen het dit jaar tot nu toe bijzonder goed.
âVoorafgaand aan de invoering van de slurptax hebben veel kopers nog
volop geprofiteerd van de lagere verkoopprijzen van de Captiva,â licht
Ronald Dubbelman, Directeur Sales & Marketing van Chevrolet Nederland,
de verkooptoename van Chevrolet in ons land toe. âDe Captiva is sinds
kort echter ook als dynamische Sport-uitvoering te bestellen, dus de
populariteit van deze compacte SUV zal onveranderd hoog blijven. Van
de Nubira Stationwagon hebben we in het eerste kwartaal een extra
aantrekkelijk geprijsde âLimited Editonâ uitvoering op de markt
gebracht die zeer in trek is. Verder heeft onze campagne âhet 1-2tje
van Chevrolet!â een positieve invloed gehad op onze verkoopresultaten
in het eerste kwartaal van 2008.â
Wegens succes voortgezet
Dankzij de campagne âHet 1-2tje van Chevrolet!â hoeven kopers van een
nieuwe Chevrolet de helft van de aanschafwaarde van de auto pas over
twee jaar te betalen, zonder dat er door Chevrolet rente in rekening
wordt gebracht. De eerste helft van de betaling kan bovendien naar
keuze contant worden voldaan of in de vorm van het inruilen van een
vorige auto. Met uitzondering van de Chevrolets HHR en Captiva is het
1-2tje van Chevrolet van toepassing op de complete modelreeks van het
merk.
Oorspronkelijk konden kopers van een nieuwe Chevrolet tot eind maart
van het 1-2tje van Chevrolet profiteren, maar vanwege het grote succes
is de campagne verlengd tot eind juni.
AutoRai