Gemeente Binnenmaas
Commissievergaderingen in week 15
Volgende week (week 15) komen de commissies Maatschappelijke Zaken,
Ruimtelijke Zaken en Algemene Bestuurlijke Zaken en Middelen voor de
maandelijkse vergadering bij elkaar. De bijeenkomsten worden gehouden
in de raadzaal van het gemeentehuis aan de Sportlaan in Maasdam.
Commissie Maatschappelijke Zaken, woensdag 9 april 2008 om 20.00 uur
Op de agenda staan onder meer de volgende onderwerpen:
* nota Contouren aanbesteding hulp bij het huishouden;
* regionale visie verblijfsrecreatie Hoeksche Waard.
Commissie Ruimtelijke Zaken, dinsdag 8 april 2008 om 19.30 uur
Op de agenda staan onder meer de volgende onderwerpen:
* harmonisatie en herziening Welstandsnota (voorafgaand aan de
behandeling vindt een korte presentatie plaats);
* stedenbouwkundig plan regionaal Bedrijventerrein Hoeksche Waard;
* projectontwikkelingsovereenkomst Zeggegors in Mijnsheerenland;
* aanpak glastuinbouw Hoeksche Waard;
* evaluatienota handhaving Bouwregelgeving, Ruimtelijke ordening,
Algemene plaatselijke verordening en Bijzondere wetten.
Commissie Algemene Bestuurlijke Zaken en Middelen, donderdag 10 april 2008
om 20.00 uur
Op de agenda staan onder meer de volgende onderwerpen:
* proces met betrekking tot Vitale kernen (bij dit onderwerp wordt
een korte presentatie verzorgd. Een toelichting wordt nagezonden);
* geactualiseerd Normenkader Binnenmaas 2007.
Vaste onderwerpen
Vaste onderwerpen bij alle commissievergaderingen zijn de mededelingen
die portefeuillehouders en vertegenwoordigers van intergemeentelijke
regelingen doen over zaken die tot het aandachtsveld van de commissie
behoren. De agenda van elke commissie vermeldt verder de lijst met
ingekomen stukken, het verslag van de voorgaande vergadering en de
rondvraag.
Vragenrecht en spreekrecht
Direct aan het begin van de vergadering komt het vragenrecht aan de
orde. Hier mag u in principe vragen stellen over allerlei zaken die
tot het werkterrein van de commissie behoren. U mag het echter niet
hebben over onderwerpen die op de agenda staan. Als u het juist wel
over zo'n onderwerp wilt hebben, kunt u gebruik maken van het
spreekrecht. U krijgt in dat geval bij het betrokken agendapunt
daarvoor de gelegenheid. Houdt u er rekening mee dat zowel bij het
vragenrecht als het spreekrecht uw spreektijd beperkt is tot 5
minuten. U kunt aan het begin van de vergadering bij de griffier
aangeven dat u van het vragen- of spreekrecht gebruik wilt maken.
Informatie
De agendas zijn ook te raadplegen op www.binnenmaas.nl (onder kopje
Inwoners/ Bestuursinformatie/ Vergaderkalender). Voor meer informatie
kunt u contact opnemen met de griffier, tel. 078 633 45 87 of 078 633
45 29, of via e-mail: griffie@binnenmaas.nl.
gemeentehuis
Sportlaan 22
3299 XG Maasdam
postadres
Postbus 5455
3299 ZH Maasdam
telefoon
078 - 676 44 33
fax
078 - 676 19 58
e-mail
gemeente@binnenmaas.nl