Soja en hennep voor baby en mama
OOSTERHOUT NB, 20080407 -- M.A.R.A. blu is een Nederlands biologisch accessoiremerk met artikelen voor baby's en mama's. Gestart in 2006 heeft het merk nu zo'n 50 verkooppunten in Nederland en België. 20 Maart 2008 is de (vernieuwde) webshop online gekomen met daarin opgenomen artikelen van sojastof, sojabont en hennep.
Sojastof? Ja! Sojastof is een nieuwe milieuvriendelijke stof gemaakt van het bijproduct van sojaolie producten, de pulp. Sojastof staat bekend om z'n soepelheid en zachtheid en wordt ook wel met zijde vergeleken. Ook de antibacteriële eigenschappen zijn gelijk aan die van zijde.
Soja neemt vocht zeer goed op en droogt ook weer snel. Daardoor voelt het comfortabel en warm. Verder is soja slaapbevorderend door de (oppervlakkige) celactivatie en bloedvatverwijdende werking.
M.A.R.A. blu gebruikt soja als voering voor slaapzakjes en wikkeldoeken en voor een aankleedkussenhoes. Allemaal artikelen die direct in contact komen met het gevoelige babyhuidje. Verder heeft M.A.R.A. blu een boxkleed van sojabont en babyzitje van sojabont voor de hennepzitzak in haar collectie.
De stevigheid en glans van de warm grijze hennep is erg mooi voor verzorgingstassen.
In 2006 is M.A.R.A. blu op de Nederlandse markt gebracht door Mara Riviera. Met een toen nog hele kleine collectie: slaapzakjes en kruikenzakken met een applicatie `koe' en `schaap' van vilt erop.
Nu in 2008 is de collectie flink uitgebreid met meerdere applicaties, vilt én print. En met een ruim aanbod aan artikelen: dekentjes, wikkeldoeken, belletjeskettingen, lampen, badjasjes, verzorgingstassen ... noem maar op.
De liefde voor de natuur spreekt uit de applicaties, kleuren en materialen die je bij M.A.R.A. blu vindt. Nagenoeg alle artikelen zijn gemaakt van biologische katoen. Verder gebruikt M.A.R.A. blu dus hennep voor zitzakken en verzorgingstassen en sojastof.
M.A.R.A. blu laat zien dat `eco & bio' design, kleurrijk en héél erg mooi kan zijn. De belangstelling voor ecologische artikelen en MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) is sterk toegenomen bij consumenten. Mensen zijn zich steeds meer bewust van het milieu en zien graag alternatieven in een winkel en op internet om voor een duurzame milieuvriendelijke leefstijl te kunnen kiezen.
Meer informatie over M.A.R.A. blu en haar missie, achtergrondinformatie over de stoffen en producten is te vinden op www.marablu.com.