Time : 13:00:00
Date : 31 March 2008
Sender Name: Aries

Dela lanceert nieuwe campagne met Koen Wauters en stelt Adamo voor als ambassadeur voor Wallonië

Sinds haar oprichting heeft DELA een onvergelijkbare ervaring opgebouwd in het verzorgen van begrafenissen en crematies, het opvangen van nabestaanden, het verlenen van nazorg, de verzorging van repatriëringen, maar ook het opvangen van de financiële schok door zijn uitvaartverzekering. De aanpak van DELA is gebaseerd op twee fundamentele aspecten: enerzijds het financiële, anderzijds de praktische dienstverlening en dit zowel voor, tijdens en ook na de uitvaart.

De uitbreiding naar België kwam er in 1989. Vandaag verzekert DELA ongeveer 227.000 Belgen ervan dat hun uitvaart in goede handen is. In heel België staan elke dag meer dan 600 medewerkers klaar in 110 uitvaartcentra, 5 crematoria en 1 repatriëringcentrum om nabestaanden op te vangen. In 2007 hielpen wij zo meer dan 26.000 families.

Als marktleider met een uniek concept in de uitvaartsector wenst DELA haar voortrekkersrol te blijven spelen. DELA wil groeien in België met uitvaartverzekeringen en uitvaartverzorging. Daarom is het belangrijk eerst het taboe rond de dood doorbreken en het nut van een uitvaartverzekering uitleggen. De boodschap die we uitdragen is niet evident. Ze confronteert de mens met zijn eigen sterfelijkheid. Daarom laat DELA haar verhaal brengen door sterke figuren, rolmodellen waar mensen in vertrouwen en die achter ons concept staan. We willen uitleggen wie we zijn, wat we doen en welke waarden belangrijk zijn voor ons.

In 2006 werd Koen Wauters het gezicht van DELA in Vlaanderen. Hij introduceerde de succesvolle "leef je leven" campagne. Ook in 2008 blijven we met Koen Wauters samenwerken. De nieuwe campagne zal inspelen op de dingen uit het leven van elke dag en daardoor expressiever en lichter zijn dan de vorige communicatie. De boodschap wordt ook veel directer overgebracht.

Om het succes in Vlaanderen door te trekken naar Wallonië gaat DELA met niemand minder dan Salvatore Adamo in zee. DELA is er bijzonder trots op dat een bekendheid als Adamo zijn naam aan de campagne wil verbinden. Salvatore Adamo is een internationale ster die met beide voeten op de grond is blijven staan. Het feit dat zich van zijn eigen sterfelijkheid bewust is, zal heel wat mensen aan het denken zetten. Hij spreekt een heel breed publiek aan en is de ideale hefboom om het taboe te doorbreken en onze boodschap de wereld in te sturen.

Dit concept werd gevisualiseerd in een tv-spot. Zo kunnen we vandaag een creatie presenteren die doordacht en aansprekend is. We tonen Adamo hoe hij echt is. Een man die geniet van het leven, omringd door vrienden en familie. Alle dingen die hem dierbaar zijn komen in beeld. De vreugde die hij aan zijn hond beleeft, zijn passie voor muziek, zijn vriendenkring, voornaamste inspiratiebron, ... Adamo draagt zorg voor wie hem dierbaar is en denkt aan hun toekomst. Er nu aan denken, is een hele geruststelling voor later.

De nieuwe campagne gaat van start op 7 april 2008.

Persrelaties:
Aries - Martine Baetslé
martinebaetsle@ariespr.be
03/760.16.26 - 0475/41.66.65

Link to Press Release - NL Link to Press Release - FR