Bridget Maasland start Fashion Swap op Grazia.nl

07/04/2008 16:00

Sanoma Uitgevers b.v.

Hoofddorp, 7 april 2008 - Met een kledingruil & verkoopbeurs gepresenteerd door Bridget Maasland heeft het weekblad Grazia vandaag het startschot gegeven voor de Grazia Fashion Swap. Lezeressen kunnen vanaf nu heel makkelijk online kleding kopen, verkopen en ruilen.

De Grazia Fashion Swap is een nieuwe online extension van de fashion glossy Grazia. Op Grazia.nl kunnen lezeressen voortaan al hun minder passende design en merkkleding te koop aanbieden of ruilen. Of iets leuks van andere lezeressen kopen. Een handige vraag en aanbodfunctie voor alle vrouwen die houden van mooie mode. "En dat doen onze lezeressen," zegt Grazia's hoofdredacteur Hilmar Mulder. "Dat zijn echte fashionista's."

Feestelijke kick-off
De kick-off van de Grazia Fashion Swap werd gevierd met een echte live ruil- en verkoopbeurs bij Sanoma Uitgevers in Hoofddorp. Bridget Maasland presenteerde daar - tijdens de Media Parade, Sanoma's jaarlijkse week vol workshops rond het maken van media - de feestelijke lancering van de swap. En ze deed ook een aantal eigen kledingstukken in de verkoop. De opbrengst daarvan bestemde ze voor haar Dutch Puppy Foundation.

Prachtige recycling
"Het was een spetterende kick-off," zegt Hilmar Mulder. "Waarmee we maar willen onderstrepen dat de Grazia Fashion Swap uniek is en voor iedereen veel voordeel biedt. Voor lezeressen die hun spullen willen verkopen of ruilen. Voor vrouwen die voor weinig geld mooie mode willen kopen. En het is ook nog eens een prachtige vorm van recycling."

Over Grazia
Grazia werd in 1938 in Italië gelanceerd en is nog altijd een van Europa's meest toonaangevende glossy weekbladen. Het blad is behalve in Italië ook in Engeland en Nederland zeer succesvol. De Nederlandse editie is de 8e internationale editie van het magazine. Grazia heeft de allure en glamour van een maandelijkse glossy, maar komt elke week uit.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 125 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2007 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 539,8 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1100 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.





http://www.grazia.nl/fashion-swap/


Noot voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (