Gemeente Spijkenisse
Thuis online afspraak maken bij gemeente Spijkenisse
03 april 2008
Binnenkort is het mogelijk om thuis via internet een afspraak te maken
voor een bezoek aan de balies van het stadhuis van Spijkenisse. Dit is
bijvoorbeeld mogelijk voor de aanvraag van een paspoort, een rijbewijs
en een geboorteaangifte.
Dit betekent meer gemak voor inwoners van Spijkenisse: zelf een
afspraak maken op een tijdstip dat het beste uitkomt en geen
wachttijden in het stadhuis. Vanaf 5 april is het mogelijk om via het
digitaal loket op www.spijkenisse.nl afspraken te maken. Dan wordt
tijdens de Open Dag van het stadhuis de afsprakenservice officieel in
gebruik genomen door burgemeester Salet.
Hoe werkt het?
Via de knop `afspraak maken' in het digitaal loket op
www.spijkenisse.nl, kan de klant zelf het gewenste product,
bijvoorbeeld een paspoort, de gewenste datum voor de afspraak en het
tijdstip selecteren. Handig is dat direct wordt aangegeven welke
documenten meegenomen moeten worden naar het stadhuis. In de
bevestiging van de afspraak per e-mail staan de benodigde documenten
nog een keer vermeld. In het stadhuis is de klant, na melden bij de
receptie, als eerstvolgende aan de beurt.
Verbetering dienstverlening
De gemeente Spijkenisse werkt volop aan de verbetering van de
dienstverlening. Digitaal `zaken doen' met de gemeente speelt daarbij
een belangrijke rol. Op dit moment kunnen inwoners zo'n 25 producten
volledig thuis afhandelen, zonder daarvoor naar het stadhuis te hoeven
komen. Dit aantal groeit voortdurend.