Flinke opbrengt knipactie Hizi Hair voor War Child


Aandacht en geld voor oorlogskinderen

DEN HAAG, 20080403 -- Afgelopen woensdag 2 april 2008, was een succesvolle dag voor kappersketen Hizi Hair en de actie die zij organiseerden voor War Child. Veel mensen kwamen af op het initiatief van de kappers om op deze dag extra aandacht te vragen voor de activiteiten van de hulporganisatie. Daarbij is de gehele knipopbrengst gedoneerd, zodat meer geïnvesteerd kan worden in een vreedzame toekomst voor kinderen in oorlogsgebieden.

De opbrengst is tot dusver ¤34.739,- "Een mooi bedrag, wat alleen nog maar meer zal worden door de spontane giften en extra fooien die we in alle vestigingen hebben mogen ontvangen", zo zegt Dimitri Last, directeur van Hizi Hair. "Fantastisch dat iedereen zo enthousiast gereageerd heeft, inclusief al onze medewerkers niet te vergeten! Naast de opbrengst van woensdag is het misschien nog wel belangrijker dat we extra aandacht hebben kunnen geven aan War Child, zodat al onze klanten nu weten welke goede projecten zij allemaal opzetten voor kinderen in oorlogsgebieden."

Met een nieuw kapsel geld voor War Child

Nog voor het openen van de deuren stonden mensen al klaar om hun haar te laten knippen door de medewerkers van Hizi Hair. "Ik had van de actie gehoord via een vriendin. Hardstikke goed dat Hizi Hair zich inzet voor dit goede doel! Voor mij een reden om juist nu langs te komen voor een nieuw kapsel", vertelt een van de bezoeksters.

Een aantal Bekende Nederlanders steunde de actie van harte. Onder meer Johnny Kraaijkamp jr., Jamai, Ron Link, Jeremy Vermolen, Sylvia van Barneveld, Floortje, K-Liber4Life en Joël Labadie-Cortés kwamen langs bij verschillende vestigingen om dit te onderstrepen.
Jamai was aanwezig bij de vestiging van Hizi Hair in Den Haag/Ypenburg: "Dit is mijn kapsalon. Natuurlijk kom ik dan langs op de dag dat de opbrengt van mijn knipbehandeling wordt gedoneerd aan War Child! Vanzelfsprekend. Oorlog is niet voor kinderen! Wat War Child doet voor hen is reuze belangrijk. Dat kan nooit genoeg aandacht krijgen."

Help de oorlog uit een kind te halen

War Child richt zich met haar projecten op de psychosociale ontwikkeling van de kinderen in oorlogsgebieden, zodat zij de kans krijgen op te groeien tot evenwichtige volwassenen, met begrip en respect voor elkaar. Creativiteit en sport staan daarbij centraal. Met dans, muziek, theater en sport leren kinderen hun emoties uiten en hun oorlogservaringen te verwerken.

Hizi Hair besteedt graag aandacht aan haar klanten, maar heeft ook aandacht voor de wereld om ons heen. Niet iedereen heeft het even goed en ook zij verdienen beter. Omdat Hizi Hair gelooft dat investeren in jonge mensen bijdraagt aan een vreedzame toekomst, is de organisatie partner geworden van War Child. Deze dag was een van de initiatieven van de kappersketen om War Child te ondersteunen.

Voor meer informatie kijkt u op www.hizihair.nl.



Onderschrift foto (op te vragen via info@hizihair.nl):
Jamai was ook klant van Hizi Hair in Den Haag/Ypenburg tijdens de speciale actie van de kappersketen voor War Child. Alle vestigingen van Hizi Hair hebben zich afgelopen woensdag ingezet om extra aandacht te vragen voor het goede werk van de hulporganisatie, waarbij de totale knipopbrengst van ¤34.739,- gedoneerd is.

"Dat bedrag wordt alleen nog maar meer door de spontane giften en extra fooien die we in alle vestigingen hebben mogen ontvangen", zo zegt Dimitri Last, directeur van Hizi Hair. "Fantastisch dat iedereen zo enthousiast gereageerd heeft en langskwam. Het was een zeer geslaagde dag, voor ons, maar zeker voor War Child."





Hizi Hair