Ingezonden persbericht


MYSPACE, SONY BMG MUSIC ENTERTAINMENT, UNIVERSAL MUSIC GROUP EN WARNER MUSIC GROUP PARTNERS IN GRENSOVERSCHRIJDENDE JOINT VENTURE: 'MYSPACE MUSIC'

'MYSPACE MUSIC' BIEDT ARTIESTEN EN CONSUMENTEN WERELDWIJD EEN REVOLUTIONAIRE DIGITALE MUZIEKSERVICE EN E-COMMERCE PLATFORM

Nieuw Bedrijf gaat de 30 Miljoen Maandelijkse Unieke Impressies op MySpace Music inzetten om Verdienmodel rondom Muziek Content te creëren

MySpace Music zal Digitale Downloads aanbieden, Streaming Advertentie-ondersteunde Audio en Video, Mobiele Winkel en Sponsormogelijkheden aanbieden

LOS ANGELES -- 3 april, 2008-MySpace, 's werelds grootste en meest populaire sociale netwerk, en drie van 's werelds grootste muziekmaatschappijen, Sony BMG Music Entertainment, Universal Music Group en Warner Music Group (NYSE: WMG), kondigen vandaag de formatie van een revolutionaire joint venture aan, MySpace Music. Het nieuwe bedrijf brengt de populairste muziek community in de wereld samen met de meest omvangrijke catalogus van muziek content die online aangeboden wordt. Hiermee is een vehikel gecreëerd voor nieuwe muziekdiensten en verdienmodellen. De financiële voorwaarden van deze samenwerking zijn nog niet onthuld.

De visie van MySpace Music is om het bestaande traffic, de geloofwaardigheid en de populariteit van het MySpace Muziek platform uit te breiden ( http://music.myspace.com) door een volledig geïntegreerde 360 graden wereldwijde muziekoplossing. MySpace Music zal bestaan uit de eerste geïntegreerde e-commerce oplossing en zal de gebruikersmogelijkheden om het ontdekken, het delen en het aanschaffen van muziek drastisch uitbreiden. Dit nieuwe concept zal de MySpace Music ervaring naadloos doen transformeren naar een grensverleggende mix van community, commercie en ontdekking. Het product zal in stappen uitgerold worden gedurende de komende maanden.

Het MySpace Music product zal nieuwe content en muziek mogelijkheden in drie kerngebieden integreren: de MySpace Music homepage, de meer dan 5 miljoen artiestenprofielen die de site rijk is, en individuele gebruikers homepagina's. Daarmee worden bands en fans meerdere contactpunten aangeboden om muziek te ontdekken, te delen en muziek en merchandise te kopen. MySpace Music stelt bands en fans in staat om met ongeëvenaarde digitale muziekdiensten en e-commerce mogelijkheden binnen MySpace, waaronder DRM-vrije downloads, streaming advertentie-ondersteunde audio en video, een mobiele winkel (aangedreven door News Corporation's mobiele bedrijf Jamba), aangevuld met verschillende sponsormogelijkheden.

Voor gebruikers zal MySpace Music de rijkste muziekervaring op het internet worden. De wereldwijde community biedt ongekende mogelijkheden om muziek te ontdekken en daarna te downloaden, te streamen of te personaliseren. Het muziekmanagement product zal gebruikers de mogelijkheid geven om hun gehele MySpace Music ervaring direct te kunnen aansturen vanuit hun gebruikers profiel door playlists te creëren en via toegang tot uitgebreide aankoopmogelijkheden en zoekfunctionaliteiten.

Voor artiesten van de aangesloten labels zal het vernieuwde MySpace Music betekenen dat ze de mogelijkheid krijgen om fans van digitale downloads, mobiele ringtones, SMS diensten en artiestenwallpapers te voorzien, allemaal direct toegankelijk vanuit het profiel van de artiest. Naast de promotionele mogelijkheden biedt het vernieuwde MySpace Music de artiest ook de mogelijkheid zich te richten op verkoop, zowel op het digitale vlak als het verkoop van fysieke goederen zoals t-shirts en concert tickets.

MySpace Music, nu al een van de fundamenten van MySpace, beoogt om snel zijn nieuwe muziekproduct te lanceren met wereldwijd 30 miljoen unieke bezoekers per maand op het Muziek kanaal en meer dan 5 miljoen artiesten. Als meest populaire muziek community in de wereld heeft MySpace Music de grootste verzameling van artiestenprofielen, tour data, artiesten blogs, muziek videclips, en artiesten foto's. Bovendien kan MySpace hierbij rekenen op de deelname van miljoenen mayors, indies en nog niet gesigneerde artiesten via hun muziekprofielen en interactie met de MySpace community.

Het nieuwe MySpace Music zal per direct gebruik kunnen maken van 's werelds grootste bibliotheek van content om een unieke audio en video content mix aan te bieden aan de MySpace community. De rijke geschiedenis van MySpace met de muziek community bestaat onder andere uit album exclusives met de grootste gesigneerde én onafhankelijke artiesten in de wereld. De nieuwe, uitgebreide catalogus zal bestaande MySpace Music initiatieven, zoals Secret Shows, MySpace LIVE!, Transmissions en The List, versterken.

Het nieuwe bedrijf zal gevestigd zijn in Los Angeles en zal een toegewijd executive management team hebben om het bedrijf aan te sturen. Gedurende de komende maanden zal MySpace Music beginnen nieuwe content en product functionaliteiten uit te rollen binnen het bestaande muziekkanaal. Het proces zal in stappen plaatsvinden, om zodoende maximaal gebruik te kunnen maken van de populariteit van het nu al immense MySpace muziekkanaal.

MySpace Music executive quote sheet, screen shots, logos, and fact sheets are available to media upon request.

###

About MySpace
MySpace, a unit of Fox Interactive Media Inc., is the premier lifestyle portal for connecting with friends, discovering popular culture, and making a positive impact on the world. MySpace has created a connected global community by integrating web profiles, blogs, instant messaging, e-mail, music streaming, music videos, photo galleries, classified listings, events, groups, college communities, and member forums. MySpace's international network includes more than 25 localized community sites in the United States, Brazil, Canada, Latin America, Mexico, Austria, Denmark, Finland, France, Germany, Ireland, Italy, Netherlands, Norway, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland, United Kingdom, Australia, India, Japan, and New Zealand. Fox Interactive Media is a division of News Corp. (NYSE:NWS - News, NWS.A - News; ASX:NWS - News, NWSLV - News).

About SONY BMG ENTERTAINMENT

SONY BMG MUSIC ENTERTAINMENT is a global recorded music joint venture with a roster of current artists that includes a broad array of both local artists and international superstars, as well as a vast catalog that comprises some of the most important recordings in history. SONY BMG MUSIC ENTERTAINMENT is 50% owned by Bertelsmann A.G. and 50% owned by Sony Corporation of America.

About Universal Music Group

Universal Music Group is the world's largest music company with wholly owned record operations or licensees in 77 countries. Its businesses also include Universal Music Publishing Group, the industry's leading global music publishing operation. Its labels äinclude Decca, Deutsche Grammophon, Interscope Geffen A&M Records, Island Def Jam Music Group, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, Mercury Nashville, Mercury Records, Philips, Polydor Records, Universal Music Latino, Universal Motown Republic Group, Universal South Records and Verve Music Group, as well as a multitude of record labels owned or distributed by its record company subsidiaries around the world. The Universal Music Group owns the most extensive catalog of music in the industry, which is marketed through two distinct divisions, Universal Music Enterprises (in the U.S.) and Universal Strategic Marketing (outside the U.S.). Universal Music Group also includes eLabs, a new media and technologies division, Bravado, its merchandising company, and Twenty-First Artists, its full service management division.

Universal Music Group is a unit of Vivendi, a global media and communications company.

About Warner Music Group

Warner Music Group became the only stand-alone music company to be publicly traded in the United States in May 2005. With its broad roster of new stars and legendary artists, Warner Music Group is home to a collection of the best-known record labels in the music industry including Asylum, Atlantic, Bad Boy, Cordless, East West, Elektra, Lava, Nonesuch, Reprise, Rhino, Roadrunner, Rykodisc, Sire, Warner Bros. and Word. Warner Music International, a leading company in national and international repertoire, operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries. Warner Music Group also includes Warner/Chappell Music, one of the world's leading music publishers, with a catalog of more than one million copyrights worldwide.

Contacts:

MySpace

Dani Dudeck

(310) 969-7148
ddudeck@myspace.com

MySpace

Tracy Akselrud

(310) 969-2813

takselrud@myspace.com

News Corporation

Julie Henderson

(310) 369-0773

jhenderson@newscorp.com

SONY BMG MUSIC ENTERTAINMENT

John McKay

(212) 833-5520

John.mckay@sonybmg.com

Universal Music Group

Peter Lofrumento

(212) 331-2585

Peter.lofrumento@umusic.com

Warner Music Group

Will Tanous

212-275-2244

Will.tanous@wmg.com

Warner Music Group

Amanda Collins

(212) 275-2213

amanda.collins@wmg.com

###

QUOTE SHEET-FOR ON THE RECORD MEDIA USE:

News Corp-Peter Chernin, President and Chief Operating Officer:

'We're committed to pioneering innovative and satisfying ways for consumers to experience music and video and MySpace Music will deliver on that promise,' said Peter Chernin, President and Chief Operating Officer of News Corporation. 'The music industry is alive and kicking-we're thrilled to play a leading role in its future.'

MySpace-Chris DeWolfe, CEO and Co-Founder:

'Today represents the beginning of a new chapter in the story of modern music-we're proud to announce the marriage of the world's biggest collection of music content to the world's most popular music community,' said Chris DeWolfe, CEO and Co-Founder of MySpace.' 'Millions of die hard music fans and artists already call MySpace Music home-by partnering with these industry leaders, our vision for MySpace Music as the definitive platform for unlimited artistic expression and unrestricted user experience is finally being realized.'

SONY BMG ENTERTAINMENT-Rolf Schmidt-Holtz, CEO:

'We're delighted to be working with MySpace to create a new global entertainment destination that combines one of the world's most compelling online communities with some of the greatest artists and music in the world,' commented Rolf Schmidt-Holtz, CEO, SONY BMG MUSIC ENTERTAINMENT. 'We see this innovative new joint venture as a great way to provide music fans around the world with a wide ranging online entertainment experience, while at the same time establishing an expansive commerce and marketing platform that will benefit our company and our artists. We look forward to making MySpace Music a key part of our ongoing efforts to bring our artists, and their music, to fans across every conceivable platform.'

Universal Music Group-Doug Morris, Chairman and CEO:

'MySpace Music stands as a dynamic vehicle to explore even more creative ways to harness the power of social networking with our leading music and video content,' stated Doug Morris, Chairman and CEO, Universal Music Group, the world's leading music company. 'Our partnership with MySpace fits perfectly within our overall digital strategy of driving innovation, while creating new and exciting opportunities to enhance the relationship between our artists and their fans.'

Warner Music Group-Edgar Bronfman, Jr., Chairman and CEO:

Edgar Bronfman, Jr., Warner Music Group's Chairman and CEO, said, 'Warner Music Group is very pleased to be entering into this groundbreaking joint venture. We believe that one of the greatest growth opportunities for our industry is to develop new partnerships and models focused on unlocking the value of music in the online community space. This venture may provide a defining blueprint for this next important stage in the evolution of social media, benefiting consumers, artists and music companies alike.'

###