KLM Experience brengt de passagier in Zuid-Amerikaanse sferen
31.03.08
KLM Experience brengt de passagier in Zuid-Amerikaanse sferen
In april en mei organiseert KLM het jaarlijks terugkerende Food & Wine
festival. Zuid-Amerika is dit jaar het thema. De zogenaamde South
America Experience vindt plaats van 30 maart tot en met 31 mei.
Onderdeel zijn onder andere maaltijden volgens receptuur van de
bekende, Braziliaanse chef Mara Salles. Deze worden begeleid door
speciaal geselecteerde wijnen uit Chili en Argentinië.
Maaltijden en wijnen in Zuid-Amerikaanse stijl worden geserveerd in
World Business Class (WBC) en Economy Class op intercontinentale
vluchten vanaf Schiphol, São Paulo, Panama City en Lima. Om het
Zuid-Amerika gevoel compleet te maken, is er in de World Business
Class het boekje "Taste South America" beschikbaar, met onder andere
couleur locale en toeristische tips. Ook het Inflight Entertainment
product is hierop afgestemd met muziek van Zuid Amerikaanse artiesten
en nieuwe destination video's van Panama en Brazilië. De KLM lounges
op Schiphol staan deze maanden ook in het teken van Zuid-Amerika.
"We zijn er trots op authentieke, Braziliaanse maaltijden aan boord te
kunnen aanbieden in samenwerking met Mara Salles", aldus executive
vice president Bart Vos van KLM Inflight Services. "Met het jaarlijks
terugkerende food & wine festival bieden wij de passagier een unieke
"Experience" aan, die bijdraagt aan een hoge waardering. We vinden het
belangrijk onze klanten te blijven verrassen aan boord."
KLM is vanaf 30 maart een dienst van drie wekelijkse vluchten gestart
op Panama City. Klanten hebben een grote keuze uit bestemmingen in
Midden- en Zuid-Amerika vanuit Panama dankzij de code-sharing
overeenkomst met COPA Airlines. De dienst op Lima wordt uitgebreid
naar 7 vluchten per week in plaats van 6 vorig jaar zomer, en de
capaciteit op de São Paulo route wordt uitgebreid door 4 van de 7
vluchten met een Boeing 777-300 ER uit te voeren.
KLM