KLM

KLM Experience brengt de passagier in Zuid-Amerikaanse sferen

31.03.08

KLM Experience brengt de passagier in Zuid-Amerikaanse sferen

In april en mei organiseert KLM het jaarlijks terugkerende Food & Wine festival. Zuid-Amerika is dit jaar het thema. De zogenaamde South America Experience vindt plaats van 30 maart tot en met 31 mei. Onderdeel zijn onder andere maaltijden volgens receptuur van de bekende, Braziliaanse chef Mara Salles. Deze worden begeleid door speciaal geselecteerde wijnen uit Chili en Argentinië.

Maaltijden en wijnen in Zuid-Amerikaanse stijl worden geserveerd in World Business Class (WBC) en Economy Class op intercontinentale vluchten vanaf Schiphol, São Paulo, Panama City en Lima. Om het Zuid-Amerika gevoel compleet te maken, is er in de World Business Class het boekje "Taste South America" beschikbaar, met onder andere couleur locale en toeristische tips. Ook het Inflight Entertainment product is hierop afgestemd met muziek van Zuid Amerikaanse artiesten en nieuwe destination video's van Panama en Brazilië. De KLM lounges op Schiphol staan deze maanden ook in het teken van Zuid-Amerika.

"We zijn er trots op authentieke, Braziliaanse maaltijden aan boord te kunnen aanbieden in samenwerking met Mara Salles", aldus executive vice president Bart Vos van KLM Inflight Services. "Met het jaarlijks terugkerende food & wine festival bieden wij de passagier een unieke "Experience" aan, die bijdraagt aan een hoge waardering. We vinden het belangrijk onze klanten te blijven verrassen aan boord."

KLM is vanaf 30 maart een dienst van drie wekelijkse vluchten gestart op Panama City. Klanten hebben een grote keuze uit bestemmingen in Midden- en Zuid-Amerika vanuit Panama dankzij de code-sharing overeenkomst met COPA Airlines. De dienst op Lima wordt uitgebreid naar 7 vluchten per week in plaats van 6 vorig jaar zomer, en de capaciteit op de São Paulo route wordt uitgebreid door 4 van de 7 vluchten met een Boeing 777-300 ER uit te voeren.