Succesvol eerste jaar voor nieuwe Interrail-aanbieding
03/04/2008 11:19
PR Newswire
UTRECHT, Nederland, April 3 /PRNewswire/ --
- Omzet met 34% verhoogd
één jaar na de aankondiging van een nieuwe productlijn, een nieuw
management en een nieuw imago, weet de Eurail-groep te melden dat de verkoop
van InterRail enorm in de lift zit.
De Eurail-groep GIE, gevestigd in Nederland, nam de leiding van InterRail
in april 2007 over, om meer aandacht te besteden aan productbeheer en
marketing, met als belangrijkste doelstelling het terugdringen van de dalende
verkoop.
Het product werd volledig gerestyled en het oude zonesysteem werd
afgeschaft ten gunste van twee eenvoudige concepten; ten eerste de InterRail
Globale Pass, welke 30 deelnemende landen bestrijkt, en ten tweede een reeks
passen voor de afzonderlijke landen, bekend als de InterRail One Country
Pass. Deze verving het oude EuroDomino-model. Het merk werd ook volledig
gerestyled en op de mark gezet met een nieuw uiterlijk, een nieuw logo en een
nieuwe slogan. Pro-actieve marketinginspanningen, evenals de hulp en de steun
van de InterRail-vervoerders, zijn cruciaal geweest bij de groeiende
merkbekendheid in Europa.
De veranderingen hebben duidelijk wat opgeleverd, aangezien vorig jaar
170.000 InterRail-passagiers werden geregistreerd van april t/m december, een
aanmerkelijke stijging ten opzichte van voorafgaande jaren. De omzet voor het
jaar 2007 (met inbegrip van de eerste maanden van het jaar toen de
InterRail-producten oude stijl nog werden verkocht) kwam op 41,5 miljoen
euro, een aanzienlijke stijging van 34% ten opzichte van de cijfers van 2006.
De directeur van de Eurail-groep, René de Groot, is opgetogen over
de resultaten en verwacht dat, wanneer de aandacht op de juiste manier
gericht blijft, deze groei verder aanhoudt. "Met de juiste
marketingondersteuning en verkoopbenadering heeft het management voor de
toekomst het herstel van de sterke merknaam die Interrail zo'n twintig jaar
geleden had als doelstelling. "InterRailing" was een verplicht nummer voor
elke jonge Europeaan en het woord "InterRail" stond gelijk aan avontuur,
vrijheid en pret". De doelstellingen voor 2008 zijn een jaarlijkse toename
van ten minste 10%, waarmee 187.000 passagiers worden gehaald.
De InterRail-passen worden in heel Europa verkocht voor reizen per spoor
binnen Europa. De hoogste verkoopcijfers worden behaald in het Verenigd
Koninkrijk, Italië, Duitsland, Zwitserland en Spanje. De InterRail Global
Pass, welke 30 Europese landen bestrijkt, is veruit het populairste product
met 113.000 klanten, wat goed is voor 66% van de hele verkoop. De introductie
van de nieuwe landpassen is ook positief geweest, met meer dan 57.000
passagiers, waarmee de behoefte aan producten voor korte vakanties is
aangetoond. De meest populaire bestemmingen die met deze pas worden bezocht,
zijn Duitsland, Italië en Frankrijk.
Terwijl InterRail lang met jonge mensen en studenten werd geassocieerd
die Europa wilden onderzoeken, is het nu duidelijk een product voor iedereen.
Reizen per spoor is romantisch, biedt een gevoel van vrijheid en
onafhankelijkheid die met geen enkele andere vorm van vervoer wordt
geassocieerd, en dat is precies wat een brede groep aantrekt. Het idee om met
één enkele pas door heel Europa te reizen heeft een charme en een betovering
voor alle leeftijdsgroepen, en terwijl het product steeds hetzelfde is, is de
ervaring uniek en individueel voor elke reiziger.
Bezoek voor meer informatie over de Eurail-groep
http://www.EurailGroup.com. InterRail-passen zijn beschikbaar via
http://www.InterRailnet.com, treinreisagentschappen en de deelnemende
spoorwegbedrijven.
Voor meer informatie:
De bedrijfswebsite en perskamer van de Eurail-groep:
http://www.eurailgroup.com.
De Eurail-fototheek: http://eurail.informationstore.net/
Noot van de redactie: de spoorwegbedrijven van de volgende landen
nemen deel aan de InterRail-aanbieding: Oostenrijk, België,
Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Kroatië, de Tsjechische Republiek, Denemarken,
Finland, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië, Griekenland, Hongarije,
Italië, Luxemburg, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, De
Ierse Republiek, (FYR) Macedonië, Roemenië, Servië, Slowakije, Slovenië,
Spanje, Zwitserland, Zweden en Turkije.
Manager van de Eurail-groep: Ana Dias e Seixas, tel. +31(0)30-8500-125, e-mail: a.diaseseixas@eurail.nl.