Gemeente Strijen


Bekendmakingen week 14

SayIt

(03-04-2008) Bekendmakingen
Burgemeester en wethouders van Strijen maken het volgende bekend:

Aanvraag om lichte bouwvergunning ontvangen van:
- M. den Dulk voor het plaatsen van een veranda aan het woonhuis aan de achterzijde op het perceel Binnensingel 34A te Strijen (ontvangen
26 maart 2008).

- P.A. Saers voor het plaatsen van twee tuinhuisjes/dierenverblijven op het perceel Groot Cromstrijensedijk 11 te Strijen (ontvangen 27 maart 2008).

- J. Verrijp voor het plaatsen van een carport voor de bestaande garage op het perceel Thorbeckestraat 5 te Strijen (ontvangen 28 maart
2008).

Aanvraag om reguliere bouwvergunning ontvangen van:
- W. Groenendijk en E. Groenendijk-Huizer voor het oprichten van een woning op het perceel Oud-Bonaventurasedijk 79 te Strijen (ontvangen
25 maart 2008).

Aanvraag om sloopvergunning ontvangen van:

- M. Kleijer voor het slopen van een schuur/berging op het perceel Schenkeldijk 95 te Strijen (ontvangen 26 maart 2008).

Met vragen over het gebruik van eventuele rechtsmiddelen (bezwaren e.d.) tegen de verzoeken om bouwvergunning kunt u zich wenden tot het bureau Bestuursondersteuning in het gemeentehuis.

Vrijstellingsprocedure artikel 19, lid 1 Wet op de Ruimtelijke Ordening:
Burgemeester en wethouders van Strijen maken bekend dat zij voornemens zijn om met toepassing van artikel 19, lid 1 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening (WRO) vrijstelling te verlenen van de bepalingen van het bestemmingsplan Landelijk gebied Polder het Oudeland. De vrijstelling op grond van artikel 19, lid 1 WRO heeft betrekking op het perceel Zuiddijk 21 a en b te Strijen. Op het perceel Zuiddijk 21 b zal de bestaande woning worden gesloopt en een nieuwe woning worden opgericht. De woning op het perceel Zuiddijk 21a zal voor burgerdoeleinden gebruikt gaan worden.
Ingevolge artikel 19a, lid 4 WRO liggen het ontwerpbesluit en de bijbehorende stukken met ingang van 7 april 2008 gedurende 6 weken (tot 19 mei 2008) tijdens openingstijden ter inzage bij het bureau Ruimtelijke Ordening, Wonen en Milieu in het gemeentehuis (Waleplein 2 in Strijen). Het gemeentehuis is van maandag tot en met vrijdag geopend van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 16.00 uur. Een ieder wordt gedurende deze termijn in de gelegenheid gesteld zijn zienswijze omtrent de bouwaanvraag kenbaar te maken bij het college van burgemeester en wethouders. Deze zienswijze dient bij voorkeur schriftelijk te worden ingediend. Ook het indienen van een mondelinge zienswijze is mogelijk. Hiervoor moet tijdig een afspraak worden gemaakt (telefoonnummer 078-6748231).
Degene die zijn zienswijze indient, kan op een nader te bepalen datum tijdens een hoorzitting in de gelegenheid worden gesteld zijn zienswijze nog nader mondeling toe te lichten. Vervolgens zullen wij een beslissing nemen omtrent het verder vervolgen van de vrijstellingsprocedure.

Vrijstellingsprocedure artikel 19, lid 2 WRO voor het oprichten van een woning met twee geschakelde bergingen op een perceel gelegen nabij Oude Havenweg 40 te Strijen:
Burgemeester en wethouders van Strijen maken bekend dat zij het voornemen hebben om met toepassing van artikel 19, lid 2 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening (WRO) vrijstelling te verlenen van de bepalingen van het bestemmingsplan Dorpskern Strijen. De te verlenen vrijstelling heeft betrekking op het oprichten van een woning met twee geschakelde bergingen op een perceel gelegen nabij Oude Havenweg 40 te Strijen.
Op basis van artikel 19a, lid 4 WRO leggen wij de op de vrijstelling betrekking hebbende stukken vanaf 7 april 2008 gedurende 6 weken ter inzage. De stukken liggen vanaf 7 april 2008 tot 19 mei 2008 voor iedereen ter inzage in het gemeentehuis (Waleplein 2 in Strijen). Het gemeentehuis is van maandag tot en met vrijdag geopend van 09.00 tot
12.00 uur en van 13.30 tot 16.00 uur.
Een ieder wordt gedurende de ter inzage termijn in de gelegenheid gesteld om een zienswijze over de te verlenen vrijstelling in te dienen.
Schriftelijke zienswijzen kunt u indienen bij het college van burgemeester en wethouders, postbus 5881, 3290 EA Strijen. Als u mondeling uw zienswijze kenbaar wilt maken, dan kunt u hiervoor een afspraak maken met mevrouw A.M. Notenboom, bereikbaar onder telefoonnummer 078-6748231.
Na afloop van de ter inzage termijn zal het college van burgemeester en wethouders -met in acht name van de ingekomen zienswijzen- een besluit nemen over het al dan niet verlenen van de vrijstelling op grond van artikel 19, lid 2 WRO.
Wijzigingsplan Bedrijventerrein VI:
Het college van burgemeester en wethouders is voornemens om met toepassing van artikel 11 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening en artikel 8 van het bestemmingsplan Bedrijventerrein VI de bestemming van het perceel Industriestraat 1 te wijzigen. Het perceel Industriestraat 1 ligt op de hoek van Trambaan en de Industriestraat. Op dit perceel was voorheen een woning met opstallen aanwezig. De huidige bestemmingen van het perceel zijn Woondoeleinden, Garages en bergplaatsen en Tuinen. Deze bestemmingen zullen gewijzigd worden in de bestemmingen Bedrijfsdoeleinden, Groenvoorzieningen, Verkeer en Water. Door deze wijziging is het mogelijk om op het perceel lokale bedrijven vallende onder de categorieën 1 t/m 3.1 van de Staat van Bedrijfsactiviteiten te vestigen. Tevens zullen bepaalde gedeelten van de milieuzonering van omliggende bedrijfspercelen worden aangepast naar een hogere categorie uit de Staat van Bedrijfsactiviteiten. Een ontwerp van het wijzigingsplan Bedrijventerrein VI ligt met ingang van maandag 7 april 2008 gedurende 6 weken (dus tot 19 mei 2008) tijdens openingstijden ter inzage bij het bureau Ruimtelijke Ordening, Wonen en Milieu in het gemeentehuis. Belanghebbenden kunnen binnen de termijn van terinzagelegging een zienswijze omtrent het ontwerp wijzigingsplan indienen bij ons college. Deze zienswijze dient bij voorkeur schriftelijk te worden ingediend. Ook het indienen van een mondelinge zienswijze is mogelijk. Hiervoor dient tijdig een afspraak te worden gemaakt met mevrouw L. Bos, bereikbaar onder telefoonnummer
078-6748228.
Een belanghebbende die zijn zienswijze indient, kan op een nader te bepalen datum tijdens een hoorzitting in de gelegenheid worden gesteld om de zienswijze nog nader toe te lichten.

Wijziging gemeenschappelijke regeling SVHW:
Het college van burgemeester en wethouders maakt, gelet op het bepaalde in de Gemeentewet en de Wet gemeenschappelijke regelingen, bekend dat de gemeenteraad van Strijen op 25 maart 2008 heeft besloten om de gemeenschappelijke regeling Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie Heffing en Waardebepaling (SVHW) te wijzigen. De wijzigingen hebben onder meer betrekking op de toetreding van de gemeenten Barendrecht, Bernisse en Dirksland tot het samenwerkingsverband.

Algemene Wet Bestuursrecht
Burgemeester en wethouders van Strijen maken de volgende besluiten bekend:

Lichte bouwvergunning verleend aan:

- Woningstichting De Maashoek voor het veranderen van de kozijnindeling op de percelen Nassaustraat 1 t/m 15 (oneven) te Strijen (verzonden 3 april 2008).

Monumentenvergunning verleend aan:

- J. Huisman voor het oprichten van een serre en het aanbrengen van een frans balkon aan de achtergevel op het perceel Nieuwestraat 27 te Strijen (verzonden 3 april 2008).

Voorbereidingsbesluiten:
Burgemeester en wethouders van Strijen maken bekend dat de gemeenteraad in de vergadering van 25 maart 2008 heeft besloten dat de onderstaande bestemmingsplanwijzigingen worden voorbereid:
- Voorbereidingsbesluit Landelijk gebied 08-01: Dit voorbereidingsbesluit heeft betrekking op het perceel Schelpweg
60a in Strijen. Op dit perceel wil men een woning met een garage oprichten. De bestaande woonboot op het perceel zal worden verwijderd.


- Voorbereidingsbesluit Landelijk gebied Polder het Oudeland 08-01: Dit voorbereidingsbesluit heeft betrekking op het perceel Zuiddijk 21a en 21b in Strijen. Op dit perceel wil men de bestaande (agrarische) woning vervangen door een burgerwoning. Tevens wil men de tweede bestaande (agrarische) woning gaan gebruiken voor burgerdoeleinden.

Tegen bovenstaande (voorbereidings)besluiten kunnen belanghebbenden binnen zes weken na deze publicatie een bezwaarschrift bij de gemeenteraad (postbus 5881, 3290 EA Strijen) indienen. In het bezwaarschrift moet staan waarom u het niet eens bent met het be¬sluit. Aan het indienen van een bezwaarschrift zijn geen kosten verbonden. De behandeling van een bezwaar¬schrift mag volgens de wet maximaal 14 weken in beslag nemen. Het besluit treedt direct in werking, ook al wordt er bezwaar gemaakt. Bent u van mening dat, zolang nog niet op het bezwaarschrift is beslist, het besluit niet in werking zou moeten treden, dan kunt u aan de Voorzieningenrechter van de rechtbank in Dordrecht een voorlopige voorziening vragen. Het adres is: postbus 7003, 3300 GC Dordrecht. Een voorlopige voorziening kan alleen worden gevraagd als er ook bezwaar is gemaakt. Daarnaast moet er sprake zijn van een spoedeisend belang. Aan het vragen van een voorlopige voorziening zijn wel kosten verbonden (griffierechten). Voor vragen over uw bezwaar- en beroepsmogelijkheden kunt u contact opnemen met het bureau Bestuursondersteuning.