Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Doorgewinterde MICE-manager wordt Manager Groups & Incentives Annemarie Timmer versterkt team Club Med

Amsterdam, april 2008 - Club Med, de reisorganisatie met 80 all-inclusive Clubdorpen verspreid over de wereld, heeft per 1 april 2008 de doorgewinterde MICE-manager Annemarie Timmer aangetrokken als Manager Groups & Incentives binnen Club Med Business, de zakelijke tak van het bedrijf. De benoeming van deze ervaren manager past binnen het beleid van Club Med om zich actiever te gaan richten op de Nederlandse markt voor personeelsreizen, beloningsreizen en congressen.

Wereldwijd ontdekken steeds meer bedrijven, organisaties en incentivebureaus Club Med Business als een uitermate geschikte partner. In dat kader wordt ook in Nederland de zakelijke organisatie Club Med Business uitgebreid. De benoeming van de zeer ervaren Annemarie Timmer past in deze strategie. De 43-jarige Timmer, die in haar vorige baan werkzaam was als Senior Project Manager van het Groups & Incentives Department van ATP, is allerminst een vreemde voor Club Med. Van 1987 tot 1999 was zij al werkzaam voor Club Med en Club Med Business. Timmer maakte haar carrièrestart als Front Office Manager bij Clubdorpen in Guadeloupe, Bali en Zwitserland. Vervolgens werkte zij als Front Office Employer voor Club Med Israël en als Public Relations medewerker bij Club Med Italië.

19 jaar MICE ervaring
Sinds 1989 is Annemarie Timmer exclusief werkzaam op het gebied van Meetings, Incentives, Congressen en Events (MICE). Binnen Club Med was zij betrokken bij het opstarten van Club Med Business in het Franse Clubdorp Opio, dat zeer uitgebreide congres- en vergaderfaciliteiten kent. Van 1990 tot 1995 werkte zij als Project manager Groups & Incentives bij Club Med Duitsland. Van 1995 tot 1999 werkte zij in een vergelijkbare functie bij Club Med Nederland. Na een jaar bij PricewaterhouseCoopers werd zij Account Manager Group Sales voor Disneyland Parijs. Vanaf 2002 werkte zij als manager en later senior Project manager binnen de Groups & Incentives afdeling van ATP - The Advanced Travel Partner.

"Na een belangrijke fase van de opbouw van de zakelijke tak van Club Med te hebben meegemaakt, heb ik negen jaar, waarvan zes bij ATP, werkervaring opgedaan op het gebied van MICE. Dit is een mooi moment om terug te keren bij Club Med, want de komende jaren gaat Club Med Business in Nederland een zeer actieve rol spelen in het MICE-segment", aldus Annemarie Timmer.

Maatwerkprogramma's op basis van all-inclusive
Sinds de tachtiger jaren vinden steeds meer zakelijke klanten de weg naar de 80 Clubdorpen van Club Med. Dertig Clubdorpen kennen bovenop de gebruikelijke all-inclusive formule speciale faciliteiten voor zakelijke groepen, terwijl de hele organisatie uitstekend is toegerust voor het uitwerken van offertes voor maatwerkprogramma's voor tweedaagse, vierdaagse of langere trips voor zeer kleine tot zeer grote groepen. Vanuit Nederland zijn een aantal Clubdorpen voor zakelijke groepen bijzonder goed te bereizen, waaronder het op 6 uur rijden van Utrecht gelegen Clubdorp in Vittel met onder meer een eigen business centre en een golfbaan; het nabij het vliegveld van Nice gelegen Clubdorp in Opio en Provence met zijn riante congresfacliteit (600 pax) en golfbaan; de Clubdorpen in Chamonix en Val d'Isère voor sneeuw- en bergsportreizen en de 3 Clubdorpen met vergaderfaciliteiten, tennis en golf in Marrakech, Marokko.

Club Med staat voor Club Méditerranée. Onder die naam startte de Vlaamse sportman Gérard Blitz in 1949 een luxe vakantieformule met veel aandacht voor sportieve activiteiten. De organisatie heeft sindsdien een stormachtige groei meegemaakt. Uniek is de all-inclusive formule, waarbij gasten in een vaste prijs niet alleen hun verblijf betalen, maar ook alle activiteiten, de exquise maaltijden en ook alle drankjes. Clubdorpen verrezen overal ter wereld en sinds de jaren tachtig kun je zelfs vakantie vieren op een imposant luxe zeilschip, de Club Med 2. De laatste jaren staan in het teken van een hernieuwde en grootschalige upgrading van het - in Parijs beursgenoteerde - merk. Club Med bezit na bijna zes decennia groei, nu over meer dan 80 Clubdorpen in alle werelddelen en G.O® (gentil organisateurs, ofwel medewerkers) met 100 nationaliteiten en 30 voertalen. Club Med kan zich met recht de grootste sportschool ter wereld noemen; er zijn maar liefst 60 verschillende takken van sport te beoefenen. De nieuwe en vernieuwde Clubdorpen zijn alle voorzien van de modernste faciliteiten, een keuken van ongekend hoog niveau en een ruime keuze uit sportieve -culturele - en kinderevenementen. Voor meer informatie zie: www.clubmed.nl