Waterschap Rivierenland

Waterschap Rivierenland verbetert bereikbaarheid per telefoon

Waterschap Rivierenland is telefonisch goed bereikbaar. Dat is de conclusie van Telan. Het bureau heeft de telefonische bereikbaarheid van de telefooncentrale, medewerkers en afdelingen van het waterschap onderzocht. Het jaarlijks terugkerend onderzoek vond eind 2007 weer plaats. In vergelijking met 2006 is de bereikbaarheid flink toegenomen. Het rapportcijfer steeg van een 6,9 naar een 7,9. Het waterschap gaat nu aan slag met de aanbevelingen voor verdere verbetering in 2008.

Eind 2007 heeft Telan in totaal 1.165 keer naar het waterschap gebeld. Uit het onafhankelijke onderzoek blijkt, dat bellers naar het algemene telefoonnummer altijd contact krijgen met de telefooncentrale. Dit gebeurt bijna altijd binnen de gestelde tijd en zonder melding van bezette lijnen. Wanneer burgers of bedrijven de directe nummers van medewerkers bellen, wordt de telefoon vrijwel altijd en snel genoeg opgenomen.

Directe bereikbaarheid medewerkers kan beter

Voor de beller is het niet alleen belangrijk, dat het waterschap de telefoon opneemt. Een telefoongesprek is pas geslaagd als de beller ook de gewenste medewerker of afdeling aan de telefoon krijgt. Helaas lukt dat niet altijd. Het waterschap kan op dit punt duidelijk nog verbeteren. Onder andere door ervoor te zorgen dat er voldoende medewerkers tegelijkertijd op de afdeling aanwezig zijn. Als er op een bepaald moment maar één medewerker aanwezig is, gaat het mis zodra die al in gesprek is. Ook verzoeken om terug te bellen, moeten beter worden opgevolgd.

Ook in 2008 veel aandacht voor bereikbaarheid

Het waterschap vindt verbetering van de dienstverlening erg belangrijk en een goede telefonische bereikbaarheid hoort daar bij. Het waterschap laat daarom in de loop van dit jaar opnieuw een onderzoek uitvoeren. Alle medewerkers weten inmiddels wat goed gaat, wat beter moet en hoe ze dat kunnen doen. Door de aanbevelingen op te volgen, verwacht het waterschap ook dit jaar de bereikbaarheid te kunnen verbeteren.

© Waterschap Rivierenland - Proclaimer

Naar boven