De gemeente Rotterdam is dit jaar op de eerste plaats geëindigd in het
overheidsonderzoek naar elektronische dienstverlening.
Dat heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken bekend gemaakt. Ieder
jaar worden de elektronische prestaties gemeten van alle ministeries,
provincies, gemeenten en waterschappen.
Klantvriendelijk en transparant
Het onderzoek wordt uitgevoerd door de Overheid.nl Monitor.het doel is
overheden te stimuleren meer online, klantvriendelijker en
transparanter te zijn. Dat lijkt te werken want in het algemeen blijkt
elektronische dienstverlening sneller en persoonlijker te worden. 70
procent van de overheden geeft binnen twee dagen antwoord op
eenvoudige emailvragen.
'Mijn Loket'
De gemeente Rotterdam scoort het aller beste met de gemeentelijke- en
overheidssite. Vooral 'Mijn Loket' is aanzienlijk verbeterd. Deze
e-dienst geeft toegang tot diverse diensten, toegankelijk via DIGID.
Behalve statusaanvragen kunnen Rotterdammers zich hier ook abonneren
op Rotterdam mail. Dat is nieuws via email volgens het eigen
interesseprofiel en informatie over de eigen omgeving.
Bron: Bestuursdienst, 02-04-2008
Gemeente Rotterdam