Gemeente Rotterdam

De gemeente Rotterdam is dit jaar op de eerste plaats geëindigd in het overheidsonderzoek naar elektronische dienstverlening.

Dat heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken bekend gemaakt. Ieder jaar worden de elektronische prestaties gemeten van alle ministeries, provincies, gemeenten en waterschappen.

Klantvriendelijk en transparant
Het onderzoek wordt uitgevoerd door de Overheid.nl Monitor.het doel is overheden te stimuleren meer online, klantvriendelijker en transparanter te zijn. Dat lijkt te werken want in het algemeen blijkt elektronische dienstverlening sneller en persoonlijker te worden. 70 procent van de overheden geeft binnen twee dagen antwoord op eenvoudige emailvragen.

'Mijn Loket'
De gemeente Rotterdam scoort het aller beste met de gemeentelijke- en overheidssite. Vooral 'Mijn Loket' is aanzienlijk verbeterd. Deze e-dienst geeft toegang tot diverse diensten, toegankelijk via DIGID. Behalve statusaanvragen kunnen Rotterdammers zich hier ook abonneren op Rotterdam mail. Dat is nieuws via email volgens het eigen interesseprofiel en informatie over de eigen omgeving.

Bron: Bestuursdienst, 02-04-2008