Persbericht
---
OPLAGESTIJGING METRO HOOGSTE ONDER DAGBLADEN
Amsterdam, 1 april 2008
Metro, de uitvinder van het gratis dagblad, heeft in het vierde kwartaal van 2007 van alle dagbladen in Nederland de grootste groei doorgemaakt. Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde oplagecijfers van HOI, instituut voor media auditing. Ten opzichte van het vierde kwartaal in 2006 steeg de oplage van Metro met 57.392 exemplaren naar een totaal van 538.533 exemplaren.
De online versie van Metro is de grootste E-paper van Nederland met 51.787 abonnementen.
"Metro blijft kwartaal na kwartaal groeien, en dat is een bijzonder iets in de steeds voller wordende dagbladenmarkt", aldus Silvio de Groot, algemeen directeur en uitgever van Metro. "Wij blijven investeren in oplage en bereik en op dit moment is de oplage zelfs al 550.000 exemplaren. En dat Metro de grootste E-paper heeft, laat zien dat er ook online een stijgende vraag is."
---
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Silvio de Groot, algemeen directeur en uitgever Metro Holland, 020 - 511 4000.
Metro wordt in Nederland van maandag t/m vrijdag in een oplage van 550.000 exemplaren gratis verspreid via NS-stations, RET Rotterdam, GVB Metrostations Amsterdam, GVU Utrecht, McDonald's restaurants, Postkantoren, Super de Boer, Jan Linders, Q-Park parkeergarages, universiteiten en scholen. De 1.945.000 dagelijkse lezers (NOM Doelgroep Monitor 2007-2) zijn over het algemeen jong, welstandig, goed opgeleid en werkzaam of studerend. Wekelijks lezen 3.411.000 mensen Metro.
Metro is het grootste en snelst groeiende dagblad van de wereld. Metro wordt uitgegeven in 71 edities in 21 landen in 18 talen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië. Dagelijks lezen meer dan 20 miljoen mensen Metro.